הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרת החקלאות: ''עלינו לשמור על המשאב הימי ולנצל אותו בצורה אחראית''


דברי השרה נוקד נאמרו בכנס ירושלים ה-5 לסביבה וטבע של החברה להגנת הטבע, שהתקיים השבוע בהשתתפות מאות מוזמנים והוקדש לים וללחצים המופעלים עליו. נציג המשרד להגנת הסביבה: ''אנחנו לא מקבלים שיתוף פעולה ממשרדי ממשלה אחרים וגם לא נתונים אמיתיים בזמן אמת''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-11-2012



שרת החקלאות אורית נוקד בכנס ירושלים ה-5 לסביבה וטבע, צילום: מיטל גור

"עלינו כחברה לשמור על משאב הים ולנצל אותו בצורה אחראית, זה מחייב התארגנות של כל הגורמים, על מנת לקבוע מדיניות אינטגרטיבית לים.'' כך אמרה השבוע שרת החקלאות, אורית נוקד, בכנס ירושלים ה-5 לסביבה וטבע של החברה להגנת הטבע. נוקד ציינה עוד שיש לזכור כי לצד כל תכניות הפיתוח המואצות של קידוחי הגז והנפט, הדיג הוא עדיין פרנסתם של משפחות רבות. ''חשיבות המשך קיום ענף הדיג לדייגים ולחברה כולה היא גדולה ביותר, ולכן נעשה כל מאמץ שהענף ישתלב עם הסביבה ולא יפעל נגדה''.

רני עמיר, ראש אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה, שהשתתף במושב בנושא כלים להגנה על הים, אמר: "חסרים לנו אנשים, חסר לנו ציוד, חסרים לנו כלי שיט, יש חוסר בחקיקה וחסרים תקנים של אנשים שבאמת מבינים בנושאים האלה. אנחנו לא יודעים היכן עומד החוק לאזורים ימיים, אנחנו לא מקבלים שיתוף פעולה ממשרדי ממשלה אחרים וגם לא נתונים אמיתיים בזמן אמת".

ניר אנגרט, מנהל אגף שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים, שהשתתף במושב שעסק באנרגיה ותשתיות בים, אמר: "לגבי תשתיות בים, כמו כבלים תת ימיים - אין תכנון ושום יחס סביבתי. לרשות הטבע והגנים אין מושג לגבי איפה זה מונח, איפה התוואי, וכמובן שלא מבקשים מאיתנו חוות דעת סביבתית. ישנם 50 קידוחים שקדחו בים במהלך השנים. אני לא מכיר קידוח שעשו בו תכנון סביבתי או שפעלו על פי מידע סביבתי. כיום אין מידע כזה, אבל למרות זאת הולכים לאשר בשנה הבאה עשרה קידוחים חדשים, שגם בהם אין שום התחשבות סביבתית או תכנון על פי איזה שהוא עקרון סביבתי, כפי שנעשה ביבשה."

כנס ירושלים ה-5 לסביבה וטבע של החברה להגנת הטבע, הוקדש השנה לנושא הים, ללחצים המופעלים עליו ולשאלה איך ניתן לשמור עליו בצורה הטובה ביותר. בכנס לקחו חלק כ-600 איש והשתתפו בו שרי ממשלה, מומחים מחו"ל לניהול הים, קובעי מדיניות, מקבלי החלטות, אנשי שטח והציבור הרחב. הכנס התקיים בשיתוף רשות הטבע והגנים, המרכז האקדמי רופין, משרד האנרגיה והמים והמשרד להגנת הסביבה.