הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרת החקלאות הגישה ערר נגד העתקת שדה התעופה דב לעין שמר


בשבוע שעבר אישרה הממשלה את העתקת שדה התעופה דב הוז בתל אביב לעין שמר, לטובת בניית אלפי יחידות דיור. שרת החקלאות נוקד כתבה בפנייתה לראש הממשלה: ''הדבר מחייב הליך תכנוני מלא, שקוף ומתחשב בסביבה הטבעית והאנושית, ולצערי הדבר לא נעשה''. ראש המועצה האזורית מנשה: ''שדה התעופה לא יהיה ולא יקום אצלנו. מדובר בניסיון למחטף פוליטי על רקע הבחירות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-11-2012



צילום: דורון לב, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שרת החקלאות אורית נוקד, הגישה השבוע ערר לממשלה נגד הקמת שדה תעופה אזרחי בעין שמר. בערר מבקשת נוקד מראש הממשלה לקיים דיון נוסף בנושא

בשבוע שעבר שעבר החליטה ממשלת ישראל על סגירת שדה התעופה שדה דב,  עד 2018 לטובת בניית אלפי יחידות דיור. לפי ההחלטה, יוקם שדה תעופה חדש במנחת עין שמר שבשרון, שישמש לפעילות האווירית של המטוסים הקלים בישראל. מנחת עין שמר שימש בעבר שדה תעופה בריטי, ועד שנות ה-90 שימש לפעילות ספורטיבית וחקלאית. בעקבות ההחלטה הוקם מטה מאבק אזורי, המשותף למועצה האזורית מנשה, עיריית חדרה, באקה אל גרביה, ופרדס חנה כרכור. בשבוע שעבר שוחח ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה עם השרה נוקד וביקש ממנה לפעול לביטול ההחלטה.

בפנייתה לראש הממשלה בנימין נתניהו כתבה שרת החקלאות כי "פיתוח שדה תעופה חלופי לשדה דב בעין שמר עלול לפגוע באורחות חייהם של התושבים שיסבלו מרעשים, וכן יהווה מפגע סביבתי. הדבר מחייב הליך תכנוני מלא, שקוף ומתחשב בסביבה הטבעית והאנושית, ולצערי הדבר לא נעשה". נוקד הוסיפה וציינה כי ''המאבק הוא על עתיד החקלאות בישראל ושמירה על מקורות הפרנסה של הקיבוצים והמושבים הרבים הנמצאים באזור מנשה. מדובר באדמות מעובדות המפרנסות מאות משפחות. פגיעה במקורות ההכנסה מחקלאות היא פגיעה ביכולתן של אותן משפחות להתקיים".

בעקבות הגשת הערר אמר אילן שדה: "אני מדגיש: שדה התעופה לא יהיה ולא יקום אצלנו, ונפעל בכל דרך לבטל החלטה זו. מדובר בניסיון למחטף פוליטי על רקע הבחירות הארציות הקרובות, תוך הצגת פתרון לבעיית הדיור של הזוגות הצעירים במרכז הארץ. ההחלטה התקבלה בצורה פזיזה ביותר, ללא בחינה מעמיקה של היתרי תב"ע, ללא התייחסות להיבטים סביבתיים ופיזיים הנוגעים לאוכלוסיית התושבים באזור, אשר אורחות חייהם ייפגעו מהרעש ושטחיהם החקלאיים יופקעו, ללא רגישות לאוכלוסיית החוסים בבית החולים 'שער מנשה' ובהוסטל לניצולי שואה תשושי נפש הסמוכים, וללא כל תשתית ליישום ההחלטה. המאבק שלנו הוא מאבק אזורי, חוצה יישובים ותושבים, ואנו פועלים בשלושה מישורים: פוליטי, ציבורי ומשפטי, תחת אחדות המטרה והדרך".