הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התנועה הקיבוצית לשר הבטחון: העדר מרחבים מוגנים פוגע קשות בתושבים


התנועה הקיבוצית קוראת לשר הביטחון להקצות בדחיפות תקציב להצבת מרחבים מוגנים במקומות העבודה בישובי עוטף-עזה. מזכ''ל התנועה זאב שור: ''היעדר מרחבים מוגנים ברפתות, מפעלי תעשיה ובשדות פוגע קשות ביכולת התפרנסות הקיבוצים הנמצאים תחת מטחי רקטות ופצצות מרגמה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-11-2012


בסיור של מטה התנועה הקיבוצית היום (ב') בקיבוצי עוטף עזה הוחלט על הקמת צוות חירום עם המועצות האזוריות, בכדי להתמודד עם המציאות הביטחונית של ירי רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה.

לדברי מזכ"ל התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור, ביישובים נשמעות טענות קשות של התושבים על היעדר מרחבים מוגנים בסמוך למקומות העבודה ברפתות, בתעשייה ובשטחי החקלאות, ובכך נפגעת קשות העבודה הסדירה, ונגרמת פגיעה ישירה בכלכלת היישובים, הנמצאים תחת מטחי רקטות ופצצות מרגמה.

לאור הטענות קורא שור לשר הביטחון להקציב בדחיפות הצבת מרחבים מוגנים נוספים. "הצבת המרחבים המוגנים ליד מקומות העבודה תסייע להצליח בשגרת העבודה ולקיים כלכלה במציאות הבלתי נסבלת בה נתונים התושבים. זהו אינטרס של המדינה שיישובי עוטף עזה יצליחו לנהל שגרה מסוימת גם במציאות הקשה שנכפית עליהם. אני מצפה ממשרד הביטחון להירתם למשימה", אמר שור.

עוד הוחלט לאחר הסיור היום, על הקמת צוות של מטה התנועה הקיבוצית שיסייע ליישובים בתחומים אזרחיים, כמו גיוס משאבים לנופש הפגה לתושבי העוטף ביישובים באזורים שמחוץ לטווח הרקטות. הצוות יעסוק גם בליווי ותמיכה במערכות חינוך, בריאות ורווחה, תעסוקה, וכיצד להפחית פגיעה בייצור מפעלי התעשייה וגידולי החקלאות במציאות הנמשכת של ירי על היישובים.

"אנחנו רוצים לסייע לחברי היישובים בעוטף עזה. היכולת שלנו לסייע היא לא צבאית, אלא למערכת האזרחית, כשהמטרה היא להצליח לנהל שגרת חיים במציאות בלתי נסבלת, שנמשכת כבר עשור", אומר מזכ"ל התנועה הקיבוצית.