הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האיכרים: לא ניתן לרשות המים להעביר במחטף את כללי המים


למרות פגרת הבחירות, הודיעה היום (ב') וועדת הכספים במפתיע על העלאה מחודשת של שינוי בכללי המים הכוללים היטל הפקה דרקוני על המפיקים הפרטיים; התאחדות האיכרים, שסיכלה את ההצבעה הקודמת ביוני האחרון, הודיעה כי תפעל בכל הכח נגד העברת הכללים וכי ההסכמות שככל הנראה הושגו בין אבו וילן לרשות המים הושגו בחוסר סמכות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-11-2012


וועדת הכספים הודיעה היום (ב') במפתיע על העלאת שינוי לכללי המים , שיובאו להצבעה בעוד יומיים, הכוללים היטל הפקה דרקוני על המפיקים הפרטיים על כל חריגה מההקצבה, 3.319 ₪ לכל קוב בחריגה של עד 10% ו-5.482 ₪ לקוב בחריגה של מעל 10%. מדובר בצעד חסר תקדים שנדחה לפני ארבעה חודשים על ידי הכנסת לאחר מאבק ממושך של התאחדות האיכרים.

''מסתבר כי בימים האחרונים מנסה רשות המים לרקום מאחורי הקלעים עסקה עם התאחדות חקלאי ישראל לשינוי כללי המים'' אומרים היום בהתאחדות האיכרים. ''כניעתה של התאחדות חקלאי ישראל בראשותו של אבשלום (אבו) וילן לתוכנית המסוכנת של רשות המים נעשתה בהיחבא במטרה לנצל את פגרת הכנסת על מנת להעביר את הכללים במחטף מאחורי גבם של החקלאים והארגונים היציגים האחרים החברים בהתאחדות.''

עוד אומרים בהתאחדות האיכרים, כי רק לפני כארבעה חודשים הצליחה ההתאחדות במאמץ פוליטי חסר תקדים לסכל העברת כללים אלה. עלה בידה לגייס 12 חברי כנסת מכל סיעות הבית שעמדו כחזית אחת למען האינטרס החקלאי ונגד רצונה של המדינה להכניס של היד לכיסו של המפיק הפרטי באופן בוטה, ללא שום לקיחת אחריות, מתוך הבנה שמהלך שכזה יגרום לקריסת מערך הפקת המים הפרטיים במדינת ישראל ויביא לייבוש של שטחים ירוקים רבים במרכז הארץ ובפריפריה.'' למרבית האבסורד, דווקא התאחדות חקלאי ישראל והעומד בראשה, ממשיכים לשתף פעולה עם מהרסי החקלאות''.

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים: "רשות המים פתחה במלחמת חורמה נגד המפיקים הפרטיים על לא עוול בכפם. היא פועלת לסגירת מקורות מים של מפיקים פרטיים, וזאת בניגוד לצרכני חברת "מקורות", להם הותר להמשיך ולחרוג עד 10% מההקצבה ואף מעבר לכך. לפני מספר ימים נותקו מספר מפיקים פרטיים מהמים בתואנה שחרגו מהמכסה. מדובר בניסיון לנקום בחקלאים על סירובנו להיכנע לגזירות החמורות הללו. בצעד זה לקחה רשות המים את תפקיד המחוקק, השופט והמבצע תוך חציית קווים אדומים".

דובי אמיתי פנה בפניה דחופה למנהל רשות המים, מר אלכס קושניר, בבקשה להתערבותו הדחופה בעניין. במקביל החלה התאחדות האיכרים בצעדים משפטיים נגד צעדי ניתוק המים.  "לאחר שנצליח לסכל את היוזמה בוועדת הכספים, בכוונתי לדרוש מאבו וילן דין וחשבון על ההתנהלות המופקרת שלו. יש כאן פעולה הזויה, ללא סמכות תוך הפקרת החקלאים והחקלאות. קצתי בהתנהלות הזו שלו. החקלאים אינם יכולים לשאת עוד את כשלונותיו בכל התחומים", אמר דובי אמיתי.