הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חצי טון דגים מקולקלים נתפסו בנמל אילת


פקחי מכס וכוחות השיטור הימי באילת סיכלו ניסיון להברחה של דגים מקולקלים שפג תוקפם לפני כעשרה ימים. הדגים שמקורם בעיר סואץ במצרים, הוברחו על ידי בעל ספינה ישראלי שקנה אותם במחיר מוזל כדי לשווק אותם למלונות ומסעדות באילת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-11-2012



הדגים שהוברחו מעקבה לאילת, צילום: מכס אילת

נסיון להבריח חצי טון של דגים שפג תוקפם, סוכל לפי מספר ימים לאחר שהשיטור הימי והמכס באילת עצרו ספינה ישראלית ששבה מעקבה שבירדן לנמל אילת. בשבוע שעבר הפליג תושב העיר לנמל עקבה בספינה אשר בבעלותו, ששימשה בעבר כספינת קאזינו במרינה באילת. הספינה בעלת דגל זר, הפליגה לעקבה בנתיב האסור לשיט ועגנה שם באחד החופים. כעבור 24 שעות, כששבה ונכנסה למים הטריטוריאליים של ישראל, נעצרה על ידי השיטור הימי והובאה לנמל אילת לצורך בידוק ביטחוני ובדיקת מסמכים.

במהלך הבדיקה התברר כי לספינה אין אישורי כושר שייט ולכן אסור לה להפליג. בזמן הבידוק הצהיר בעל הספינה כי אינה מכילה מטען או סחורה, אך פקחי המכס שהוזעקו למקום על ידי המשטרה, גילו בה מיכלים גדולים של קלקר ובהם יותר מ-560 ק"ג של דגים מסוג פרידה. מאחר ועל פי החוק חייב יבוא זה בהיתרי משרד הבריאות מבעוד מועד, עוכבה הספינה ברציפי נמל אילת עד להגעת ווטרינר של משרד הבריאות. כעבור כשעתיים החליט בעל הספינה להתיר את החבלים ונמלט מנמל אילת לכיוון המרינה העירונית, שם נעצר על ידי שוטרי יחידת השיטור הימי.

אנשי יחידת הסמים של מכס אילת פתחו בחקירת האירוע ובבדיקה שבוצעה יחד עם הווטרינר העירוני התגלה על פי התוויות שעל הארגזים, כי מקורם בעיר סואץ במצרים. הדגים, שלדברי אנשי המשטרה ופקחי המכס הדיפו ריח כבד של צחנה, הובאו לעקבה ממצרים כמה שבועות קודם לכן. לאחר שלא הצליחו להימכר בירדן, קנה אותם בעל הספינה הישראלי במחיר מוזל, כשבכוונתו למכור אותם לבתי המלון ולמסעדות באילת, דבר שלדברי המשטרה היה עלול להסתיים בהרעלה המונית. הדגים המקולקלים הושמדו מיד בחומר כימי מיוחד.

בעל הספינה סירב לשתף פעולה עם החוקרים והובא לבית-המשפט, שם שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים צו הרחקה מהספינה, הפקדת דרכון וערבות עצמית. רב החובל של הספינה נקנס בסכום של 3,200 שקלים.