הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סיוע לרפתנים: מועצת החלב הקימה חדר מצב


מועצת החלב קוראת לרפתנים ולעוסקים בענף באזור הדרום, להמשיך וליידע את נציגיה בחדר המצב בכל אירוע או בעיה שעולה בתחומי איסוף חלב, הגעת בעלי מקצוע, מחסור בכוח אדם, פגיעות פיסיות ברפתות ובבקשה לסיוע בפתרון כל בעיה שתעלה כתוצאה מהמצב הבטחוני באזור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-11-2012


לאור ההתפתחויות הביטחוניות באזור הדרום, מועצת החלב פתחה "חדר מצב" שמטרתו לסייע לעוסקים בענף החלב מאזור הדרום. חדר המצב יטפל בדיווחים בבעיות העולות כתוצאה מהאירועים הביטחוניים ויסייע לחקלאים בשטח ולעוסקים בכל התחומים כגון: וטרינריים, מזריעים, מובילי חלב ומחלבות, בהתמודדות עמן, בין היתר באמצעות תקשורת ותיאום מול כוחות הבטחון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים.

במהלך הימים האחרונים, הגיעו אל 'חדר המצב' דיווחים על עצירת איסוף החלב מישובי עוטף עזה וכן על נפילת רקטה, שגרמה לנזק פיסי ברפת באחד הקיבוצים באזור ולפגיעה במספר פרות. נציגי חדר המצב פעלו לסייע בפתרון הבעיות הללו בין היתר באמצעות יצירת קשר עם גורמי הצבא על מנת שיתירו את המשך פעילות איסוף החלב וכן במתן אישורים לוטרינרים ומזריעים להגיע לאזור.

מועצת החלב קוראת לרפתנים ולעוסקים בענף החלב באזור, להמשיך וליידע את נציגיה ב"חדר המצב" בכל אירוע או בעיה שעולה בתחומים הבאים: איסוף חלב, הגעת בעלי מקצוע, מחסור בכוח אדם, פגיעות פיסיות ברפתות ובבקשה לסיוע בפתרון כל בעיה שתעלה כתוצאה מהמצב הבטחוני באזור.

שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב : "מועצת החלב עושה כל שביכולתה על מנת לסייע לרפתנים ולעוסקים בענף באזור הדרום ולאפשר להם להמשיך בשגרת הפעילות השוטפת עד כמה שניתן. 'חדר המצב' שלנו ערוך לספק מענה ולסייע בהתמודדות עם הבעיות השונות שנגרמות עקב האירועים הבטחוניים. אנחנו מחזקים את ידיהם של חברינו בדרום ומאחלים לכולנו ימים שקטים ובטוחים יותר".

ליצירת קשר עם חדר המצב - מועצת החלב 03-9564750 office@milk.org.il