הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבצע ''עמוד ענן'': הנחיות משרד החקלאות


משרד החקלאות פועל על מנת לקבוע רשימת חקלאים שפיקוד העורף יאפשר להם להגיע לחממות כדי לקטוף את התוצרת החקלאית. במקביל יוצבו 100 מיגוניות נוספות בשטחים חקלאיים בעוטף עזה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-11-2012



מיגונית ליד חממות בדרום, צילום: משרד החקלאות

אזור דרום הארץ מהווה את ''אסם הירקות של המדינה'' ובכדי לאפשר המשך אספקת ירקות סדירה לתושבי המדינה, מקיים משרד החקלאות מגעים מול משרדי הביטחון והתמ"ת, על מנת לקבוע רשימת חקלאים שפיקוד העורף יאפשר להם להגיע לחממות כדי לקטוף את התוצרת החקלאית. האישור יינתן בכפוף להנחיות פיקוד העורף.

במקביל, פועל משרד החקלאות ביחד עם המשרד להגנת העורף, משרד הביטחון וביטחון פנים לאיגום תקציב מידי להצבת 100 מגוניות נוספות בשטחים החקלאים ביישובים החקלאיים בעוטף עזה על מנת לאפשר, עד כמה שניתן, רצף של עבודה חקלאית במשקי בעלי החיים, בחממות ובשטחים החקלאיים הפתוחים.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד: "משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בהמשך קיום הפעילות החקלאית הסדירה באזור עוטף עזה, במיוחד בימים אלו, וזאת בין היתר על מנת לאפשר אספקת תוצרת חקלאית לתושבי המדינה. פעילות זו תמשיך להתבצע תוך הקפדה על שמירת ביטחונם ושלומם של החקלאים באזור".

משרדי מחוז הנגב של משרד החקלאות, מרכז אזורי חקלאי גילת, בתיאום עם מועצות הייצור החקלאיות (מועצת החלב, הלול והצמחים) פועלים במתכונת חירום לשם הסרת חסמים להבטחת הפעילות החקלאית השוטפת של החקלאים באזור בכפיפות להוראות גורמי הביטחון ולהבטחת אספקת המזון לאוכלוסייה בצורה סדירה. טלפון לפניות חקלאים: 08-9920999