הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פגיעה ברפת ניר יצחק; חדר המצב המיוחד ממשיך לסייע לרפתנים


רפתנים מרחבי הארץ מתגייסים למען חבריהם ברפתות בדרום. חדר מצב מיוחד נפתח לסייע לרפתות באזור. בליל אמש ספגה הרפת של קיבוץ ניר יצחק פגיעה ישירה, זאת בנוסף לרפתות אחרות שנפגעו מירי רקטות ופצמ''רים מעוטף עזה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-11-2012



נזק למשרד בקיבוץ במועצה האזורית אשכול, צילום: מועצת החלב

פגיעה נוספת ברפת בעוטף עזה: בליל אמש, ספגה הרפת של קיבוץ ניר יצחק פגיעה ישירה של פצצת מרגמה, שגרמה להרג פרה ולפציעתן של 6 פרות. נזק נגרם גם למשרדים ולסככת הפרות. זוהי הרפת השנייה בעוטף עזה שסופגת פגיעה ישירה במהלך מבצע "עמוד ענן". במסגרת פעילותו של 'חדר המצב' שהקימה מועצת החלב במטרה לסייע לרפתני עוטף עזה, הגיעו לאזור שייקה דרורי, מנכ"ל המועצה ונציגים נוספים כדי לפתור את הבעיות והקשיים עמם מתמודדים הרפתנים ולסייע להם להמשיך בשגרת העבודה ברפת.

מועצת החלב שפתחה לפני מספר ימים "חדר מצב" שמטרתו לסייע לעוסקים בענף החלב מאזור הדרום, קוראת לרפתנים ולעוסקים בענף החלב באזור, להמשיך וליידע את נציגיה ב"חדר המצב" בכל אירוע או בעיה שעולה בתחומים הבאים: איסוף חלב, הגעת בעלי מקצוע, מחסור בכוח אדם, פגיעות פיסיות ברפתות ובבקשה לסיוע בפתרון כל בעיה שתעלה כתוצאה מהמצב הבטחוני באזור.

שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב: " מועצת החלב ממשיכה לעשות כל שביכולתה על מנת לסייע לרפתנים ולעוסקים בענף באזור הדרום ולספק להם את התמיכה המרבית שתאפשר להם להמשיך בפעילותם השוטפת עד כמה שניתן. מרגש לראות את המחויבות והמסירות של הרפתנים לעבודתם. למרות האזעקות והריחוק מבני המשפחה ששוהים כעת באזורים בטוחים יותר, הרפתנים ממשיכים בעבודתם כשהם מצוידים בשכפ"צים ובקסדות כדי להבטיח את המשך תפקודה התקין של הרפת. בחלק גדול מהקיבוצים, הרפת היא הענף היחידי שממשיך להתנהל כרגיל, איסוף החלב מתנהל כשורה, כל העוסקים בענף ביניהם וטרינרים ומזריעים ממשיכים להגיע לרפתות למרות המצב מתוך הבנה שהעבודה חייבת להימשך".

שמואל בלברמן, רכז ההתארגנות של רפתות הנגב ועוטף עזה: "אני רוצה לתת ח"ח גדול לחדר המצב של מועצת החלב, שבזכות פעילותו האינטנסיבית ועבודתו מול הרשויות אנחנו מצליחים לתפקד כשגרה. כבר ביומיים הראשונים של המבצע, כשכל הכבישים נסגרו והצבא לא אישר למיכליות איסוף החלב, לרופאים, למזריעים ולעובדי הרפת להיכנס לאזור, חדר המצב סייע לנו בהשגת אישורי כניסה למשקים. כמו כן, כשרפת 'יד חיל' בקיבוץ יד מדרכי ספגה פגיעה ישרה שגרמה להרג של פרות, מועצת החלב גרמה לכך שיפנו את הפגרים עוד באותו יום, דבר שכלל אינו מובן מאליו."

הרפתנים מתגייסים לעזור לחבריהם בדרום

רפתנים מרחבי הארץ התגייסו למען חבריהם באזור עוטף עזה, יסייעו לתפעל רפתות הפועלות תחת אש ויאפשרו לחבריהם מנוחה והתאווררות מחוץ לאזורים המותקפים ברקטות ופצמ"רים. על אף ששגרת החיים שובשה לחלוטין, ממשיכים הרפתנים לקיים את שגרת בעלי החיים ברפת בכל תנאי ותחת אש, על מנת שחלב טרי יגיע למחלבות לטובת כלל תושבי המדינה. התאחדות מגדלי הבקר לחלב יזמה פרויקט בו רפתנים מרחבי הארץ יתנדבו להחליף את חבריהם בעוטף עזה ולתפעל את הרפתות למשך 48 שעות ובחלקן אף יותר.

מתחילתו של המבצע עוברים נציגים של מועצת החלב והתאחדות מגדלי הבקר לחלב ברפתות עוטף עזה כדי לבדוק שהעבודה בהן מתנהלת באופן תקין. הנהלת מועצת החלב מסייעת באישורים להכנסת מכליות חלב לאזורים הסגורים וכן אישורים להבאת אמצעי מיגון לעובדים, החסרים במספר רפתות ואישורים לכניסת וטרינרים לטיפול בפרות הפצועות ברפתות שנפגעו.

יוסי מלול מהתאחדות מגדלי הבקר לחלב, שיזם את הסיוע לרפתות בעוטף עזה עם רוני ליטבק מנהל הרפת בקיבוץ עמיר בגליל העליון אומר, כי למרות הפצמ"רים והרקטות הנורות ללא הרף מרצועת עזה ממשיכים הרפתנים לעבוד ולהפעיל את הרפתות על מנת לדאוג שאספקת החלב הסדירה לתושבי ישראל לא תיפגע.  רוני ליטבק, מנהל הרפת בקיבוץ עמיר מבין ללב חבריו הרפתנים, בעת מלחמת לבנון השנייה נחתה על הרפת קטיושה, בזמן החליבה, בנס לא נפגע איש, אך 14 פרות מתו וחלקן נפצעו, עתה הוא נרתם בין קבוצת הרפתנים מכל הארץ לסייע לרפתני הדרום העובדים סביב השעון ללא הפוגה.

ליצירת קשר עם חדר המצב בהתאחדות מבגדלי הבקר לחלב:  03-9564750 office@milk.org.il


עובדים ברפת תחת אש, צילום: מועצת החלב



ביקור נציגי מועצת החלב ברפת שנפגעה, צילום: מועצת החלב