הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל תארח את הכנס השנתי של ארגון ה-IDF בשנת 2014


נציגי מועצת החלב השתתפו בכנס השנתי של ארגון ה-IDF, הפדרציה הבינלאומית לחלב, כצעד ראשון בהכנות לקראת הכנס העולמי שייערך בישראל בשנת 2014. הכנס השנה עסק בתמורות ובאתגרים העומדים בפני תעשיית החלב העולמית בשנה הקרובה. נציגי מועצת החלב הישראלית קראו למשתתפי הכנס לבקר בעוד שנתיים בכנס שייערך בישראל, גם הנציגים מאיראן זכו להזמנה אישית.

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-11-2012


נציגי מועצת החלב בישראל בראשות המנכ"ל שייקה דרורי ייצגו את ישראל בכנס העולמי של הפדרציה הבינלאומית לחלב שנערך השנה בקייפטאון שבדרום אפריקה. הנציגים מהמדינות השונות דנו במשק החלב במדינות מתפתחות, מצבו של ענף החלב העולמי והתמודדותן של מדינות שונות עם פיתוח משק בקר ושיווק חלב.  ישראל קיבלה את הזכות לארח את הכנס בשנת 2014, והוא ינוהל על ידי מועצת החלב באמצעות חברת 'קומטק' בבעלות דניאל בן נעים.

הכנס השנתי של ארגון ה-IDF, נחשב לאירוע הדגל של תעשיית החלב העולמית ובשנים האחרונות השתתפו בו בממוצע כ-1200 מומחים בתחום החלב מ-56 מדינות ברחבי העולם. מטרתו העיקרית, לאפשר לעוסקים במשק החלב במדינות השונות ללמוד מהניסיון העולמי בתחומים שונים.

נציגי מועצת החלב הישראלית השתתפו בדיונים שעסקו בכלכלת חלב, ניהול רפתות, בריאות בעלי חיים ורווחתם, תזונה ובריאות, שיווק, מדע וטכנולוגיה, איכות הסביבה, תקנים לייצור מוצרי חלב וכו'.  הכנס היווה גם הזדמנות עבור הנציגות  הישראלית לקדם את הכנס הבא שיתקיים בישראל בשנת 2014. מועצת החלב הקימה מתחם ייחודי שבו הוקרן סרטון לקידום הכנס שייערך בישראל וערכה ארוחת צהריים 'ישראלית' לכל בכירי IDF, ביניהם המנכ"ל החדש ד"ר ניקו ון בלזן והנשיא הנכנס ג'רמי היל. גם נציגי מועצת החלב האיראנית קיבלו הזמנה אישית להשתתף בכנס שייערך בישראל. הנציגה האיראנית הודתה לד"ר טובה אברך ממועצת החלב על ההזמנה וציינה שההחלטה נמצאת בידיהם של דרגים גבוהים יותר.

בכנס פורסמו ממצאי דו"ח משק החלב העולמי לשנת 2012, שמעידים על צמיחה חזקה. הדו"ח מעיד על כך שתנובת החלב העולמית קפצה ב-2.5% ל-749 טון בשנת 2011, על רקע העלייה במחירי החלב. מדובר בשיפור לעומת שנת 2010 ועלייה שנתית של 2%. אולם למרות הצמיחה, הדוברים השונים בכנס הציגו תחזיות לפיהן ענף החלב יעמוד בשנה הקרובה בפני אתגרים רבים שכתוצאה מהם צפויה האטה בתפוקה במחצית השנייה של 2012, כתוצאה ממחירים נמוכים יותר, עליית מחירי התשומות ותנאי מזג אוויר קשים.

"העולם הוא כפר גלובלי בכל התחומים וכך גם בתחום החלב, ניתן ללמוד הרבה מניסיון עולמי בתחומים שונים כמו שיווק, התמודדות עם האכלת בעלי חיים בתקופה שהתשומות הולכות ומתייקרות וכשמתמודדים עם ייבוא מזון לפרות.'' אומרת ד"ר טובה אברך. ''מועצת החלב רואה בכנס שייערך בישראל הזדמנות להציג בפני כל העולם את ההישגים הבולטים של משק החלב הישראלי בטכנולוגיה, בניהול רפתות, השבחת בעלי חיים ובמיוחד בהתמודדות עם תפוקת חלב בתנאים אקלימיים קיצוניים. גם נושא מחזור המים הוא נושא בו מעוררת ישראל סקרנות רבה. מומחים רבים פנו אל נציגי ישראל בכנס בבקשה לקבל מידע בנושא זה.בכוונת מועצת החלב להראות למומחים מחו"ל כיצד מתנהל משק החלב הישראלי, ולקרבם ככל הניתן לרפתנים הישראלים ולשגרת עבודתם.''