הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תחרות פורצי הדרך ע''ש אילן ואסף רמון


קרן אילן ואסף רמון ומשרד המדע והטכנולוגיה מזמינים יזמים צעירים בעלי תואר ראשון שיש להם רעיון למיזם בעל פוטנציאל לשנות את חייהם של מיליון ישראלים תוך חמש שנים. הזוכים יקבלו מלגה יוקרתית של 30,000 דולר לתכנית הקיץ של אוניברסיטת סינגולריטי בבסיס נאס''א

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-11-2012



מאיה אפרתי ומישל דויד - זוכי תחרות 2012

לאורך ההיסטוריה חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם השתפרו בזכות רעיונות חדשניים של אנשים בודדים שפעלו בשורה ארוכה של תחומי התמחות. יכול להיות שאתם תהיו ההוגים של הרעיון הגדול הבא? אם אתם בעלי רעיון למיזם טכנולוגי שיכול לשנות את חייהם של מיליוני ישראלים, קרן רמון ומשרד המדע והטכנולוגיה מזמינים אתכם להשתתף בתחרות פורצי הדרך ע"ש אילן ואסף רמון. הזוכים בתחרות ייהנו ממלגת לימודים בשווי 30,000 דולר לתוכנית הקיץ של אוניברסיטת סינגולריטי בבסיס נאס"א בקליפורניה.

תחרות פורצי דרך ע"ש אילן ואסף רמון מתקיימת זו השנה השלישית ובה מתחרים יזמים צעירים שפיתחו הצעה ממשית למיזם טכנולוגי-חברתי בעל פוטנציאל לשפר את חייהם של לפחות מיליון ישראלים. חבר השופטים בתחרות כולל אנשים בכירים מהממשל, מהאקדמיה, מהמגזר העסקי והמגזר החברתי, הבוחרים מדי שנה שני פרויקטים פורצי דרך מבין עשרות הצעות שמוגשות לתחרות.

הזוכים בתחרות ייצגו את ישראל בתכנית הקיץ של אוניברסיטת סינגולריטי הנמשכת עשרה שבועות יחד עם טובי המוחות מ-80 מדינות. משתתפי התכנית יזכו לסיוע בפיתוח הפרויקטים שלהם, יחשפו לטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם, יפגשו עם מרצים מובילים בתחום כגון ראשי פייסבוק, גוגל ונציגי הבית הלבן ויזכו להציץ למעבדות העתיד של נאס"א.

בשנה שעברה זכתה מאיה אפרתי (40), על המצאת דבק טבעי המאחד בין פלסטיקים, שקיות ניילון וחומרים נוספים מהאשפה ויוצר מהם מרקם חדש של חומר אחיד וחדש היכול לשמש למגוון שימושים. שנה קודם לכן זכה הילל משעל (32) שהציג פרויקט שמטרתו לספק אנרגיה חשמלית זולה לאנשים במדינות עולם שלישי ובנה מודל של ערכה אישית המאפשרת לאנשים פרטיים להרכיב מתקן זול וקטן של מערכת סולרית המייצרת חשמל ברמה הבסיסית שמאפשרת, לדוגמא, הדלקת מספר נורות וטלוויזיה לכמה שעות. עוד זכו בתחרות גם עמרי יפה (29) וצביקה אורון (29) שהמציאו סנסור ייחודי שמנטר פרמטרים פיזיולוגיים בסביבה דינמית ומלאת רעשים. מדובר בסנסור הנצמד לגופו של חייל, לדוגמא, מודד כל הזמן את המדדים הגופניים ומרתיע לחמ"ל על מצבי חירום בהם נתון החייל, אם למשל התייבש או נפצע.

לדברי אריאל בריקמן, מנכ"ל קרן רמון: "מצוינות אינה מוגבלת לאזור גיאוגרפי או חתך סוציו אקונומי. אנו מאמינים שהמאמץ המשותף והמתמשך של משרד המדע ושל הקרן, יאפשר לנו להגיע אל אותם צעירים מצטיינים שיש להם הפוטנציאל להשפיע על עתידה של מדינת ישראל".

מוזמנים להגיש הצעות לתחרות בוגרי תואר ראשון ומעלה. ההרשמה נפתחה בימים אלו ותימשך עד ה-21 בדצמבר 2012. חצי הגמר יתקיים באמצע פברואר והגמר שבועיים לאחר מכן.
הרשמה ופרטים נוספים באתר התחרות: www.ramon-prize.org.il