הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד התמ''ת מרחיב את פעילותו בוויאטנם


הנספחות המסחרית של משרד התמ''ת חונכת משרד קידמי חדש בעיר הו צ'י מין סיטי, זאת במסגרת הרחבת הפעילות של הנספחות המסחרית בהאנוי אל פרובינציות הדרום של וייטנאם שמהוות את מרכז הפעילות הכלכלית של המדינה בענפי החקלאות והתעשיה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-11-2012


הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בווייטנאם חונכת משרד קידמי חדש בעיר הו צ'י מין סיטי (סייגון), כחלק מפעילות המשרד לקידום הפעילות המסחרית של חברות ישראליות בעיר, הידוק הקשרים עם רשויות העיר השונות ואיתור הזדמנויות עסקיות. הקמת המשרד נועדה, בין היתר, להרחיב את פעילות הנספחות המסחרית היושבת בהאנוי, אל פרובינציות הדרום של וייטנאם, המהוות את מרכז הפעילות הכלכלית של המדינה בענפי התעשייה והחקלאות.

הו צ'י מין סיטי הינה העיר הגדולה בווייטנאם ובה למעלה מ-10 מיליון תושבים. בעיר פועל הנמל הגדול במדינה, המשרת את כל דרום וייטנאם. רוב רובו של התוצר הלאומי הווייטנאמי מגיע מאזורי הדרום ועיר זו ומרבית העסקים הפרטיים במדינה - שכלכלתה מאופיינת בריכוזיות גבוהה - פועלים באזור זה. בפרובינציות הסובבות את הו צ'י מין סיטי פועלים אזורי התעשייה הגדולים ופרובינציות קן-טו (Can Tho) משמשת כ"אסם האורז" של המדינה. ממשלת ווייטנאם וגופי המימון הבינ"ל, כדוגמת הבנק העולמי מפעילים תוכניות רבות לחיזוק כלכלת אזור הדרום ולפיכך גם בפרויקטים אלה טמון פוטנציאל לפעילות חברות ישראליות.

לדברי אוהד כהן, מנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, ווייטנאם צריכה לעניין מאוד את היצואן הישראלי. במדינה כ-90 מיליון איש והיא צומחת בקצב גבוה. ''ממשלת ווייטנאם נחושה לפתוח את הכלכלה לסחר בין לאומי ולהשקעות זרות. המשרד הקידמי החדש בהו צ'י מין סיטי, יאפשר לנו להיות נוכחים באזור כלכלי חשוב, בשלב בו השינויים הולכים ומתהווים. רכבת ההזדמנויות בווייטנאם עומדת לצאת מהתחנה וזה הזמן לעלות עליה".

הנספח המסחרי בווייטנאם, צפריר אסף: "אזור הדרום הוא המנוע הכלכלי של וייטנאם, הצומחת בקצב של כ-5.5% לשנה, כולל בשנות המשבר הגלובלי. לחברות ישראליות יש הזדמנויות באזור זה בתחומים האופייניים למדינה מתפתחת כמו פיתוח תשתיות ובייחוד תשתית המים הארצית והמקומית, תקשורת וטכנולוגיות מידע, התייעלות אנרגטית וטכנולוגיה חקלאית. עם זאת, האזור, ובעיקר הו צ'י מין סיטי עשויים גם לעניין חברות מוצרי צריכה כגון מזון, קוסמטיקה ועוד. רמת החיים העולה והאוכלוסייה הצעירה שנחשפת יותר ויותר לתרבות המערבית יוצרים כר נרחב לפעילות. בשל פערי התרבות העסקית והשפה, ליצואן הישראלי קשה לפעול בווייטנאם, והמשרד הקדמי, כמו הנספחות בהאנוי, מסייעים בגישור על הפערים הללו ומלווים את היצואן לאורך כל פעילותו במדינה."

בתוך כך מבקר השבוע בארץ סגן שר התעשייה והמסחר של ווייטנאם, Tran Quoc Khanh. סגן השר יבקר בכנס "אילת-אילות" לאנרגיה מתחדשת, ייפגש עם חברות ישראליות מובילות, יסייר במכון הלאומי לאנרגיה סולארית בשדה בוקר וייוועד עם שר התמ"ת שלום שמחון, עמו ידון בנושאים מסחריים שונים ובהם כוונת משרד התמ"ת לפתוח במשא ומתן להסכם סחר חופשי עם ווייטנאם.

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היצוא לווייטנאם בשנת 2011 עמד על כ- 336 מ' דולר, ובתשעת החודשים הראשונים של 2012 הוא עומד על כ-470 מ' דולר.