הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה משנות ה-60: מכסות המים לחקלאות הפרטית יעודכנו


התאחדות האיכרים פעלה בשנה האחרונה על מנת לפתוח ולעדכן את אמות המידה להקצאת המים לחקלאות, שהתבססו על סקר שטחים וגידולים משנות ה-60. השינוי יביא לשיפור מיידי במצבם של החקלאים הפרטיים. על-פי ההקצאה החדשה תהיה חלוקה ל-10 אזורים, כאשר החקלאים בכל אזור יקבלו הקצאה על בסיס תקן אזורי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-12-2012


בשורה לחקלאים הפרטיים במדינת ישראל: לראשונה, מאז אמצע שנות ה-60, משרד החקלאות עתיד לבצע עדכון יסודי של פרוגרמת המים בחקלאות - לקיבוצים, מושבים ולחקלאים פרטיים.

פרוגרמת המים - אמות המידה להקצאת מים לחקלאות, מבוססת על סקר שטחים וגידולים שערכה המדינה בשנות ה-60. שעליו התבססה הפעילות החקלאית עד היום. הדבר יצר עיוותים קשים במחירי המים ובמכסות המים שהוקצו לחקלאים פרטיים, שמאז שנות ה-60 שינו את אופי הגידולים וכמותם.

התאחדות האיכרים פעלה רבות בשנה האחרונה אל מול משרד החקלאות על מנת לפתוח ולעדכן את אמות המידה להקצאת המים, בכדי להביא לשיפור מיידי במצבם של החקלאים הפרטיים. לפי הפרוגרמה החדשה, ישראל תחולק ל-10 אזורים, כאשר כל החקלאים באותו אזור יקבלו הקצאה על בסיס תקן אזורי, ללא קשר לצורת ההתיישבות שלהם.

עדכון הפרוגרמה החדשה יביא להגדלת מכסות 89 של החקלאים בכמות של כחצי מיליארד קוב מים. משרד החקלאות שוקד בימים אלו על הכנת כללים אשר יפורסמו לציבור. מנכ"ל משרד החקלאות הצהיר על כך שעד אמצע 2013 יסיים המשרד את ההכנות ויהיה ערוך לביצוע התיקונים בהתאם. 

נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי: "אני מברך את שרת החקלאות על שהסכימה וקיבלה את עמדת התאחדות האיכרים,  ופועלת לתיקון העיוותים שהיו בחלוקת מכסות המים, תוך פתיחת הפרוגרמה לכלל חקלאי מדינת ישראל".