הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האיכרים: תאגידי המים גבו מחירים מופקעים מחקלאים


מבדיקת ההתאחדות עולה כי חקלאים פרטיים שלמו לתאגידי המים במשך 7 השנים האחרונות כ-7 מליון שקלים מעבר לתעריפים הקבועים בחוק ובתקנות. דובי אמיתי: ''אני מתחייב לפעול להחזרת כל הכספים שנגבו מהחקלאים על ידי תאגידי המים, ומזמין את מי ששילם תעריפים מופקעים לדווח על כך להתאחדות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-12-2012


בשנים האחרונות, עלו מחירי המים לחקלאות באופן חד, בעיקר לאחר הקמתם של תאגידי המים. יותר ויותר חקלאים התלוננו כי התעריף שנגבה מהם גבוה מדי, והם לא עומדים בעלויות המים הגבוהות.

התאחדות האיכרים החליטה לבחון לעומק טענות אלה, והבדיקה העלתה לדבריה ממצאים מדהימים. ''מסתבר, שהחקלאים הפרטיים שילמו לתאגידי המים תעריפים מופקעים, הרבה מעבר לתעריפי המים הקבועים בחוק ובתקנות. בהערכה ראשונית, מדובר על גביית יתר של כ-7 מליון ₪ בתקופה של 6-7 שנים אחרונות במונחים ארציים. ''

בעקבות פניית התאחדות האיכרים לרשות המים ולממונה על התאגידים, יחויבו כל תאגידי המים לבדוק מחדש את תעריפי המים שנגבו מהחקלאים בשנים האחרונות, לתקן אותם בהתאם ולזכות את החקלאים שנגבו מהם תעריפי יתר. הסנונית הראשונה היא תאגיד מי רעננה, שם הורה המנכ"ל ניר בר-לב לערוך חשבון מחודש לחקלאים בתחום השיפוט של התאגיד, ולהחזיר להם כספים במקום שנגבו מהם תעריפי יתר.

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים: "אני מברך את מנכ"ל תאגיד מי רעננה על היותו הראשון להודות בטעות ולהחזיר את כספי גביית היתר לחקלאים. אני מתחייב לפעול להחזרת כל הכספים שנגבו מהחקלאים על ידי תאגידי המים, ומזמין את החקלאים ששילמו תעריפים מופקעים לדווח על כך להתאחדות על מנת שנפעל מול תאגידי המים ונשיב את הכספים".