הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת אפימילק הישראלית הקימה מכון לחליבת עזים בקנדה


המכון שהוקם בחוות מריפוזה המייצרת גבינות צאן לרשתות ברחבי קנדה וארצות הברית, יאפשר בקרוב חליבה של 1200 עזים. תכנת אפי-גוט שפותחה בישראל משמשת לניהול העדר בחווה ומדווחת לנוקדים על כמויות החלב המופק כולל אומדנים עתידיים, בריאות העדר ותנועת העדר בדיר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-12-2012



מכון החליבה בחוות מריפוזה בקנדה

חברת אפימילק הקימה מכון לחליבת צאן באונטריו שבקנדה, המאפשר חליבת 600 עזים בשעה ובקרוב יורחב לחליבת 1200 עזים. המכון הוקם בחוות מריפוזה המונה 1500 עזים ומייצרת גבינות צאן הנמכרות ברשתות השיווק בצפון אמריקה תחת מותגים שונים.

במכון פועלת תוכנת אפי-גוט שפותחה בישראל, המשמשת לניהול העדר ומדווחת לנוקדים על כמויות החלב המופק כולל אומדנים עתידיים, בריאות העדר ותנועת העדר בדיר. בנוסף המערכת אוספת ומנתחת נתונים הניתנים לשיתוף עם מומחים חיצוניים, כמו וטרינרים או תזונאים. לדברי שלומי עזרן, מנהל תחום הצאן באפימילק, חוות מריפוזה רכשה מאפימילק גם מערך של שערי מיון והפרדה ומכשירי Afi2GO. המערכות משמשות לניהול העדר ואיסוף נתונים של הזרעות, המלטות וביקור וטרינר. בעזרת הטכנולוגיה הנוקדים יכולים להגדיל את תפוקות החלב ולשפר את איכותו.

חברת "אפימילק" בבעלות קיבוץ אפיקים וקרן ההשקעות פורטיסימו קפיטל, היא החברה המובילה בעולם בתחום הטכנולוגיות לענף הרפת והצאן. החברה הייתה הראשונה שפיתחה והכניסה לשימוש את מד החלב האלקטרוני. בין מוצרי הדגל של החברה: אפילאב – לניתוח מרכיבי החלב תוך כדי החליבה ואיתור מוקדם של בעיות, פידומטר פלוס – למעקב אחר שינויים בהרגלי התנועה והמנוחה של הפרות ומערכת אפיפארם לניהול הרפת. מערכות אפימילק פועלות ביותר מ-50 מדינות בחמש יבשות.