הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בעקבות תחקיר כלבוטק: משרד החקלאות שוקל הצבת מצלמות בבתי מטבחיים


בעקבות תחקיר כלבוטק שחשף התעללות בעגלים במחשטת ''אדום אדום'' של תנובה בבית שאן, פתח משרד החקלאות בחקירה בתיאום עם המשטרה. השוקר החשמלי יוחזק ברשות הרופא המפקח בלבד והנוהלים במקום רועננו. המשרד יקיים השבוע כנס חרום בנושא

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-12-2012


בעקבות תחקיר התוכנית "כלבוטק", שחשף מסכת התעללות קשה בעגלים במשחטת "אדום אדום" של תנובה, הודיע היום (א') משרד החקלאות כי הוא שוקל לחייב התקנת מצלמות מעקב מרחוק בכל בתי המטבחיים בישראל, על מנת להגביר את רמת הפיקוח והאכיפה בהם.

''משרד החקלאות והשירותים הווטרינרים מזועזעים מהפרטים שנחשפו בכתבה בתכנית כלבוטק. בסוף השבוע האחרון ביצע המשרד מספר פעולות על מנת למגר את התופעה הקשה שנחשפה, ועל מנת להבטיח הישנות מקרים כאלו בעתיד. יחידת הפיצו"ח (פיקוח חי וצומח) של משרד החקלאות רואה בחומרה את פרטי המקרה, ולפיכך פתחה מיד בחקירה ונמצאת בקשר שוטף עם משטרת ישראל.'' אומרים היום במשרד החקלאות.

המשרד ינקוט בשורת פעולות ביניהן:

• מנהל השירותים הווטרינריים דרש כתנאי לחידוש השחיטה, כי יבוצעו שני תדריכי חירום על-ידי הרופא הווטרינר הראשי לבתי מטבחיים של השירותים הוטרינריים ד"ר עבדאלחלק; אחד בוצע כבר בבוקר יום שישי (7.12) בפני רופאי בית המטבחיים של תנובה. השני בוצע היום בבוקר (9.12) בפני רופאי בית המטבחיים, מנהלי המפעל וצוותי הפריקה והשחיטה של בית המטבחיים.

• בתדרוכים רועננו נהלי העבודה והפיקוח ובכללם הנוהל האוסר הכאה, דחיפה ודחיסה של בקר. הובהר כי מעתה השוקר החשמלי יוחזק רק ברשות הרופא המפקח, והשימוש בו (במקרים קיצוניים ביותר) וכן הטיפול בבהמות רובצות יהיה רק בהוראת ובנוכחות רופאי בית המטבחיים.

• משרד החקלאות יקיים עוד השבוע כנס חירום של כל מנהלי ורופאי בתי מטבחיים בנוכחות מנהל השרותים הוטרינריים, ד"ר דגנית בן דוב - הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ורופא ראשי לבתי מטבחיים ד"ר עבדאלחלק לריענון נהלים והצגת דרישות נוספות.

• על מנת להגביר את רמת הפיקוח והאכיפה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר שוקל בין היתר חובת התקנת מצלמות מעקב מרחוק על הנעשה בבתי מטבחיים.

» הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

במקביל הורה בסוף השבוע  השר להגנת הסביבה גלעד ארדן לפתוח בחקירה פלילית נגד משחטת "תנובה" בבית שאן בחשד לעבירות חמורות על חוק צער בעלי-חיים. ביום ששי החל צוות חקירה המשותף למשרד להגנת הסביבה ולמשטרת בית שאן בגביית עדויות הנוגעות לחשד להתעללות בבעלי חיים במקום. החקירה מתנהלת במדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל. כמו כן נבדק האם המשחטה הפרה את תנאי רישיון העסק. בסוף השבוע הגישו העמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות תלונה למשטרה בגין העבירות החמורות על חוק צער בעלי חיים שנחשפו בכתבה. הן אף דרשו ממשרד החקלאות לסגור לאלתר את המשחטה שבה נחשפה ההתעללות.

תחקיר כלבוטק עורר סערה ברשתות החברתיות: עמודי הפייסבוק של "תנובה" ו"אדום אדום" הוצפו בתגובות של גולשים זועמים, בעמוד הרשמי של משטרת ישראל פורסמו קריאות למצות את הדין עם המתעללים, ויוזמות לחרם על תנובה החלו לתפוס תאוצה. ביום שני תתקיים בתל-אביב הפגנה נגד "תנובה" בצומת הרחובות המלך ג'ורג' ושדרות בן-ציון.

מייד לאחר השידור הוצף דף הפייסבוק של תנובה בתגובות רבות של גולשים הקוראים להחרים את כל מוצרי החברה. חברת תנובה פירסמה אף תגובה רשמית בדף הפייסבוק בצירוף סרטון המביא את תגובת מנכ"ל אדום אדום, ארז וולף.