הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


6.6 מליון שקלים יוקצו לטובת העמקת מעגן הספינות בעין גב


בפרויקט המשותף למשרדי החקלאות התיירות והתחבורה יבוצעו עבודות תשתית להעמקת מעגן עין גב שלחוף הכנרת. בשנים האחרונות, בשל ירידת מפלס המים, ספינות השיט והדייג אינן יכולות לעגון בו. הפרויקט הינו חלק מהשלמת פיתוח האטרקציות התיירותיות לצליינים בסובב כנרת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-12-2012



מימין: עוזי קרן מנכ"ל תיירות עין-גב, נועז בר ניר מנכ"ל משרד התיירות
ויוסי ורדי ראש מ''א עמק הירדן. צילום - אריאל צור

המעגן בנמל עין גב לחוף הכנרת משמש כיום כטיילת יפה, אך מזה מספר שנים לא כל הספינות יכולות לעגון בו, זאת בשל ירידת מפלס הכנרת בשנים האחרונות. ממשה הספינות היחיד באגם שנמצא בעין-גב, סובל גם הוא מירידת המפלס. הפתרון היחיד שנמצא לבעיה לאחר בדיקות המומחים, הוא העמקת המעגן, כך שגובה המפלס גם בעונות שחונות, יאפשר עגינת ספינות במקום, לטובת מאות אלפי התיירים המגיעים לשיט בכנרת ולשימוש ספינות הדייג.

מנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר, ראש המועצה האזורית עמק הירדן יוסי ורדי ומנכ"ל תיירות עין-גב עוזי קרן ערכו סיור בנמל לקראת תחילת פרויקט העמקת המעגן והממשה, שיחל על פי התכניות ב-1 בינואר בעלות של 6.6 מיליון שקלים. משרד התיירות ישתתף ב-3 מליון שקלים, משרד התחבורה ב-3 מיליון נוספים ומשרד החקלאות ישתתף בפרויקט בסכום של 600,000 אלף שקלים.

גובה מפלס מי הכנרת עומד כיום על 212.40- מטרים וכאשר היא מלאה המים מגיעים לגובה של 208- מטרים, בקו האדום גובה המפלס עומד על 213- ובקו השחור, אליו הגיעו מי הכנרת לפני מספר שנים, המפלס עמד על 215- מטרים. מטרת הפרויקט, להעמיק את המזח ב-2.30 מטרים, כך שגם אם הכנרת תגיע לקו השחור, הספינות עדיין יוכלו לעגון בו. כ-6000 קוב של בוץ שיוצאו מהכנרת, יועברו לשטחי קיבוץ עין גב שנמצאים במרחק של כ-3 ק''מ מהנמל.

לדברי מנכ"ל תיירות עין גב עוזי קרן, משמעות השבתת המעגן הינה הפסקת פעילותן של ספינות השיט התיירותיות, היוצאות מהגדה המזרחית של הכנרת בעין גב ומיועדות בעיקרן לתיירות צליינית. עם זאת, מציין קרן, ביצוע התשתיות במקום לא יפריע למטיילים ולנופשים, ולא יפגע באיכות הסביבה ונקיון הטיילת.

על פי הערכת חברת השייט בעין גב, כ-700 אלף איש מגיעים לשייט בכנרת מידי שנה. כ-300 אלף מהם יוצאים מהמעגן בעין-גב, ברובם צליינים. השייט הכולל תפילה ומיסה מיוחדות בלב הכינרת הוא אחת האטרקציות העיקריות בחבילות הצליינות המשווקות לתיירים בחו"ל.


ספינת צליינים בנמל עין גב, 2011 - צילום: דורון לב, פורטל החקלאות