הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הזוכים בתחרות צילום הציפורים ע''ש עמית גפן


בתחרות הצילומים של החברה להגנת הטבע ע''ש עמית גפן ז''ל, זכה במקום הראשון צילום חכלילית סלעים של דובי קלעי. במקום השני זכה צילום של שרקרק גמדי, שצילם אבי מאיר ובמקום השלישי צילום של עיט צפרדעים, שצילם אילייה שלמייב. בקטגוריית הנוער זכה אורן מגורי כהן, שצילם שחפי אגמים. התמונות הוצגו ביום העיון ה-33 לצפרות של החברה להגנת הטבע ואוניברסיטת תל אביב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-12-2012



התמונה שזכתה במקום הראשון - חכלילית סלעים, צילום: דובי קלעי

החברה להגנת הטבע קיימה זו השנה השישית את תחרות צילומי הציפורים לזכרו של עמית גפן ז''ל, צפר וצלם טבע מחונן, שנפטר באפריל 2007 . בתחרות, שהתמקדה הפעם בציפורים בתעופה, השתתפו מאות צלמים, וצוות של טובי צלמי הטבע בארץ בחר את התמונות הזוכות. התמונות הזוכות נחשפו היום (שני) ביום העיון השנתי ה-33 לצפרות של החברה להגנת הטובע ואוניברסיטת תל אביב, שהתקיים היום באוניברסיטה, בנוכחות הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ.

במקום הראשון בקטגוריה המקצועני זכה דובי קלעי, שצילם חכלילית סלעים, סמוך לקיבוצו - משאבי שדה בנגב. חכלילית הסלעים היא ציפור שיר קטנה, בעלת זנב בגוון חכלילי (אדום-כתום). היא חורפת נפוצה בכל רחבי הארץ, אך תת מין נדיר במיוחד דוגר בישראל אך ורק בחרמון הגבוה וחורף בנגב ובערבה. מנימוקי חבר השופטים על הצילום הזוכה: "הצילום של דובי קלעי מתאפיין באסתטיקה נהדרת ובתפיסת רגע מדויקת. יחד עם צבעוניות הציפור ונדירותה, צילום זה זכה במקום הראשון בקטגוריה זו ביושר רב".

במקום השני זכה אבי מאיר, עם צילום של שרקרק גמדי מפארק הצפרות באילת. השרקרק הגמדי, אחד משלושה מיני שרקרקים בישראל, מאפיין את החבל המדברי. כמו קרוביו, הוא ניזון בעיקר מדבוראים אותם הוא צד בתעופה. צוות השופטים: "ברור כי הצילום המצוין של אבי מאיר התאפשר בזכות תכנון קפדני. הביצוע מושלם מבחינה טכנית ויופיה של הציפור זיכו אותו במקום השני".


התמונה שזכתה במקום השני - שרקרק גמדי, צילום: אבי מאיר

במקום השלישי זכה אילייה שלמייב, שצילם עיט צפרדעים בצפון הארץ. עיט הצפרדעים הוא דורס מרשים הנמצא בסכנת הכחדה עולמית. חלק ניכר מהאוכלוסייה העולמית חורף בישראל, במיוחד בעמקי הצפון. גם בישראל הם חשופים לסכנות כמו הרעלות, התחשמלות, ירי ועוד. צוות השופטים: "צילום מדויק, מרשים ועוצמתי של איליה שלמייב. קשר עין מצוין, ציפור מרשימה וחזקה - כל אלה זיכו אותו במקום השלישי".


התמונה שזכתה במקום השלישי - עיט צפרדעים, צילום: אילייה שלמייב

במקום הראשון בקטגורית הנוער זכה אורן מגורי כהן, בן 15 מאשדוד, שצילם שחפי אגמים בחוף אשדוד. צוות השופטים: "מה שעושה את הצילום הוא הים הסוער, המלמד רבות על השחפים ועל יכולתם לחיות גם בים סוער. צילום דרמטי ויפה".


התמונה שזכתה בקטגורית הנוער - שחפי אגמים, צילום: אורן מגורי כהן

לדברי יואב פרלמן, מרכז התחרות מטעם החברה להגנת הטבע, "הציפורים ותעופתן תמיד ריגשו את בני האדם. להצליח להנציח את מעופן בצורה מוצלחת זו אמנות של ממש. בתחרות הקפדנו על כך שהתמונות המשתתפות צולמו תוך התבוננות מהצד, ולא תוך פגיעה והפרעה לציפורים. אנו מקווים כי התחרות תעלה את המודעות ליופיין של הציפורים ולחשיבות השמירה עליהן".