הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הרמטכ''ל: אני רואה חשיבות רבה במיזמים של צה''ל למען הטבע והסביבה


את הדברים אמר הרמטכ''ל ביום העיון השנתי ה-33 לצפרות של החברה להגנת הטבע ואוניברסיטת תל אביב, שהתקיים השנה בסימן 30 שנות שיתוף פעולה עם חיל האוויר. ''הגעתי כדי לכבד את אלו המגנים על הארץ הזאת, על תושביה ועל החי והצומח שבה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-12-2012



הרמטכ''ל בני גנץ עם פרופ' לשם, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

"שמירה על משאבי הטבע של ישראל הם חלק בלתי נפרד מהעשייה של צה"ל, בדגש על מזעור נזקים. אני רואה חשיבות רבה במיזמים השונים של צה"ל לטובת הטבע והסביבה. בל נטעה - כיום המחוייבות הראשונה שלנו היא לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, אנו נלחמים למען שלום ישראל, אבל נמשיך, במקביל, לעשות למען הגנת הארץ ושמירה על החי והצומח שבה". כך אמר היום (שני) הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ביום העיון השנתי ה-33 לצפרות של החברה להגנת הטבע ואוניברסיטת תל אביב.

יום העיון, שמאחוריו עומדים איש החברה להגנת הטבע ואוניברסיטת תל אביב פרופ' יוסי לשם, מנהל מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע דן אלון, וצפרי החברה להגנת הטבע, התקיים השנה בסימן 30 שנות שיתוף פעולה עם חיל האוויר והשתתפו בו אנשי החברה להגנת הטבע, חוקרים, צפרים, צלמי טבע, אנשי מדע ואקדמיה ומאות רבות של אנשים מקרב הציבור הרחב.

עוד אמר הרמטכ"ל בני גנץ: "אני אמנם פראייר שלא מבין בצפרות, אבל שמח להיות כאן, בקרב מרצים, מלומדים וקהל צמא דעת. אני לא מתיימר להבין בציפורים, הגעתי כדי לכבד את אלו המגנים על הארץ הזאת, על תושביה ועל החי והצומח שבה, את החיילים והמפקדים של העבר, שהיום הם מחלקים מלגות, הזכורים היטב כאנשים וכמפקדים, שהציבו תמיד, מלבד המקצועיות, את הדבקות במשימה לצד אהבת הארץ בראש סולם הערכים שלהם. אנחנו מציינים היום את יום העיון לצפרות בסימן 30 שנים לשיתוף הפעולה חיל האוויר, לשמחתי הצלחנו במשך השנים, במסגרת שיתוף פעולה זה, גם לשמור על חיי אדם וגם להגן על חיי הציפורים".