הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תחקיר כלבוטק באוסטרליה: סגן שר החקלאות הורה על פתיחת חקירה


תכנית החדשות 7:30 של הרשת האוסטרלית ABC שידרה את התמונות מתחקיר כלובטק בבית המטבחיים של תנובה. פיליפ גלייד, סגן שר החקלאות האוסטרלי מסר כי הוא ''מזועזע מהסרטון שתועד על ידי אנשי הטלוויזיה הישראלים'' והורה על פתיחת חקירה. ארגוני בעלי החיים באוסטרליה דורשים להשעות את משלוחי בעלי החיים לישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-12-2012




תחקיר כלבוטק מעורר סערה ציבורית גם באוסטרליה. תכנית החדשות "7:30" של רשת הטלוויזיה האוסטרלית ABC שידרה את צילומי ההתעללות בבית המטבחיים של תנובה שנחשפו בתחקיר כלבוטק בשבוע שעבר. משרד החקלאות האוסטרלי פתח בחקירה עצמאית בעקבות השידור, כך דיווחה הבוקר (יום ג') רשת החדשות ABC. סגן שר החקלאות, פיליפ גלייד מסר כי הוא "מזועזע מהסרטון שתועד על ידי אנשי הטלוויזיה הישראלים", וכי משרדו בודק אם הבקר שתועד בכתבה, מקורו באוסטרליה. "אנחנו עורכים חקירה בשיתוף עם הרשויות בישראל, שפתחו בחקירה משלהן''.

בעקבות התכנית קראו ארגוני בעלי-חיים באוסטרליה להשעיית המשלוחים החיים לישראל. בעבר הושעו משלוחים חיים מאוסטרליה, כאשר תכנית התחקירים "4 Corners" שידרה צילומים של התעללות בבעלי-חיים שיוצאו לאינדונזיה. בעקבות המקרה הותקנו באוסטרליה תקנות המגבילות את הייצוא ומטילות על התעשייה האוסטרלית אחריות לגורל בעלי החיים לאורך כל שרשרת הייצור - מאוסטרליה, דרך ההובלה באוניות ועד לבית המטבחיים.

ד"ר בידה ג'ונס, וטרינרית בכירה בארגון בעלי החיים האוסטרלי RSPCA, מתחה ביקורת חריפה על כך שבית המטבחיים של תנובה זכה לאישור הרשויות האוסטרליות במסגרת התקנות החדשות, כאשר דו"ח הבדיקה של המשחטה כלל רק הסתייגות קלה משער חלוד הגורם רעש. לדברי ד"ר ג'ונס, בצילומים ניכרות הפרות רבות של התקן האוסטרלי ושל הנחיות ה-OIE (ארגון בריאות בעלי החיים העולמי, אשר ישראל חברה בו והוטרינר ישראלי ד"ר ארנון שמשוני אף סייע בניסוחן). בין ההפרות מנתה ד"ר ג'ונס את השימוש התכוף בשוקרים חשמליים, השלכת בעלי החיים באוויר וגרירתם על הרצפה. פיליפ גלייד, סגן שר החקלאות האוסטרלי, הורה לפתוח בחקירת המקרה.

חגי כהן מעמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי-חיים המובילה את הקמפיין הציבורי נגד תנובה: "אנו קוראים לאוסטרליה להשעות את המשלוחים החיים לישראל. יחד עם זאת, העובדה שבית המטבחיים זכה לאישור מהרשויות מוכיחה כי אי-אפשר לסמוך על הרשויות בהגנה על בעלי-חיים, ולכן הכוח האמיתי לעצור את ההתעללות מצוי בידיים שלנו, הצרכנים, שיכולים לבחור אם לאכול בשר או לבחור בתזונה עשירה מהצומח".

אתר הקמפיין באוסטרליה
כתבת ABC

» הצטרפו אלינו לדף הפייסבוק

כתבות נוספות בנושא:
בעקבות תחקיר כלבוטק: משרד החקלאות שוקל הצבת מצלמות בבתי מטבחיים
נפתחה חקירה נגד תנובה
בעקבות תחקיר כלבוטק: דרישה לסגור את משחטת תנובה