הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרשת אדום אדום: בקשה לייצוגית על סך 100 מיליון ₪ נגד תנובה


אישה חרדית הגישה בקשה לאישור תובענה יצוגית על סך 100 מיליון שקלים נגד חברת תנובה המשווקת את מותג הבשר ''אדום אדום'', זאת בעקבות פרסום תחקיר 'כלבוטק' בו נחשפה מסכת התעללויות שיטתית בבקר ובעגלים טרם שחיטתם

מערכת אתר פסקדין  11-12-2012


לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית באמצעות עו"ד האני טנוס. לטענת המבקשת, אישה חרדית המקפידה על כללי הכשרות ונוהגת לרכוש את מוצרי הבשר של 'אדום אדום', חברת תנובה מטעה את ציבור הצרכנים בכך שאינה מציגה באתר האינטרנט שלה ובפרסומים אחרים את תהליך הפקת הבשר כפי שהוא באמת.

על פי הפרסום בכתבת התחקיר, תהליך הפקת הבשר בבית המטבחיים של חברת "בקר תנובה" כלל הפרה בוטה של תקנות השחיטה, של חוק צער בעלי-חיים, ושל הסטנדרטים המוסכמים והמעוגנים על-ידי ארגון בריאות בעלי-החיים הבינלאומי. ההתעללות על פי התחקיר, כללה בין היתר שימוש נרחב בקלות דעת ושלא לצורך בשוקרים חשמליים כלפי בעלי החיים.

לטענת מגישת הבקשה, תנובה התעשרה שלא כדין שכן המידע שמוצג באינטרנט על תהליך הייצור שונה בהרבה מהעובדות שעלו מהתחקיר של כלבוטק, ואילו היו הצרכנים מודעים להליך ההפקה האמיתי לא היו קונים את מוצריה.

בנוסף, טענה המבקשת, כי אילו ידעו משגיחי הכשרות אודות המתרחש במפעל, לא היו מעניקים למשיבה את דרגת הכשרות שברשותה, ויש בהתנהלותה משום פגיעה חמורה ברגשות הצרכנים.

במסגרת העתירה ביהמ"ש התבקש לאשרה כתביעה ייצוגית, להגדיר את הקבוצה שבשמה תנוהל התביעה, ולהכיר במבקשת ובא כוחה כמייצגי כל חברי הקבוצה.

לבקשה בעניין רות קוליאן נ' קבוצת תנובה

הידיעה פורסמה באתר המשפט הישראלי "פסקדין"


למידע נוסף סדר דין אזרחי וראיות


כתבות נוספות בנושא:
משרד החקלאות והמשטרה חקרו עובדים והחרימו כלים במפעל תנובה
תחקיר כלבוטק באוסטרליה: סגן שר החקלאות הורה על פתיחת חקירה
בעקבות תחקיר כלבוטק: משרד החקלאות שוקל הצבת מצלמות בבתי מטבחיים
נפתחה חקירה נגד תנובה
בעקבות תחקיר כלבוטק: דרישה לסגור את משחטת תנובה