הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כשהעגבנייה תהיה מצרך נדיר


מחסור במים להשקיה, שינויי האקלים והירידה בפוריות הקרקע החקלאית הם תהליכים שיחייבו שינויים במחזור הגידולים ובמפת הייצור העולמית. הצורך לספק מזון לאזרחי המדינה מחייב את המשך הפיתוח הטכנולוגי והביולוגי, והיערכות ל-20-30 השנים הבאות. זו אינה תקופה ארוכה במושגים של פיתוח חקלאי

פרופ' יורם קפולניק  11-12-2012


אף אחד לא יכול להתחייב בביטחון מה יקרה בעתיד, אך דבר אחד ברור: מחירי המזון יעלו. כבר היום קיימת תנודתיות גדולה במחירים של תוצרת חקלאית, ומשברים מקומיים, כמו הבצורת בקיץ האחרון בארצות הברית, מצליחים "לזעזע" עוד יותר את המחירים העונתיים. חוקרים סבורים כי תכיפותן של תנודות אלו ועוצמתן יגרמו לעלייה במחירי התוצרת החקלאית והמזון המעובד, וכי קיימת סכנה כי בעתיד הוא יהיה מחוץ להישג ידן של אוכלוסיות מסוימות.

מחסור במים להשקיה, שינויי האקלים והירידה בפוריות הקרקע החקלאית הם תהליכים שיחייבו שינויים במחזור הגידולים ובמפת הייצור העולמית. חלקם של האזורים היצרניים כיום יצנח, בשל ייצור נמוך וחוסר כדאיות כלכלית. לעומתם, באזורים אחרים על פני כדור הארץ ניתן יהיה לייצר מזון, אך עלויות השינוע והובלת התוצרת הטרייה (בין אזורים או יבשות) יגרמו לעלייה במחירה.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן.