הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מו''פ צפון בתערוכה חקלאית באגמון החולה


אירוע יחודי בשיתוף פעולה בין פסטיבל חורף של ציפורים בגליל עם מו''פ צפון, במסגרתו יוצגו באגמון החולה גידולים חדשים שטופחו באזור הצפון, טכנולוגיות חדשניות לייעול השימוש במים בחקלאות, שיטות להדברה ידידותית והפחתת השימוש בריסוסים, תערוכה של כלים חקלאיים ועוד. הכניסה חופשית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-12-2012


פסטיבל חורף של ציפורים בגליל, משתף השנה פעולה עם מו"פ צפון, ובימים חמישי ושישי של חג החנוכה (13-14/12) תוצג לקהל הרחב תערוכה חקלאית ייחודית במתחם מרדי של אגמון החולה. הכניסה לתצוגה ללא תשלום, ותתקיים בכל תנאי מזג האוויר

מו"פ (מחקר ופיתוח) צפון משרת את החקלאות והחקלאים בצפון הארץ ומהווה כיום אחד מגופי המחקר הגדולים והחשובים בישראל בתחומי מחקר חקלאי יישומי ומאפשר לתת מענה לצורכי החקלאים בתוך זמן קצר יחסית. המו"פ מתמקד בשורה של תחומים בהם עצי פרי נשירים כגון תפוח, אגס, דובדבן, שזיף ואפרסק. בננות, פטריות מאכל, פרחים וצמחי נוי, עצי פרי סובטרופיים כגון מנגו, אבוקדו וזית, כרמי יין, הדרים, ירקות וגידולי שדה, בעל חיים במרעה, גידול דגי מאכל. כיום מקיפה פעילות המו"פ את אזורי רמת הגולן, הרי הגליל העליון, עמק החולה, עמק הירדן והגליל המערבי.

בשנים האחרונות מוביל מו"פ צפון מיזם רחב היקף למעבר לשימוש באמצעים ידידותיים בחקלאות, שבמהלכו צומצם למינימום הצורך לריסוס מן האוויר ולשימוש בחומרי הדברה לא ידידותיים. במסגרת המיזם נבחן כל נושא ההדברה בראייה רחבה, תוך הסתכלות על אספקטים שונים שמטרתם לייעל ככל האפשר את השימוש בחומרי הדברה ומעבר לחומרי הדברה ידידותיים, שימוש בחרקים מועילים ומעבר למלכודות ולמתקני בלבול חרקים, שמקטינים את הצורך בריסוס בכלל.

נדבך חשוב בפעילותו של מו"פ צפון, אשר יוצג באגמון החולה, נוגע לייעול השימוש במים, נושא שזוכה להתייחסות עמוקה מצד המו"פ ולא רק בשנות בצורת. בניגוד לעבר, בה ההשקיה ניתנה בצורה טכנית בהתאם לנתוני ההתאדות, הרי שהיום המעבר הוא להשקיה בהתאם לצריכה האמיתית של הצמח, נושא שנבדק באמצעים כמו תא לחץ, הבודק את לחץ המים בעלים, או חיישנים שונים המותקנים על העץ ומאפשרים קבלת אינדיקציה מלאה לצרכי הצמח וכן שילוב של צילומי הדמיה המאפשרים לאתר נקודות "צמאות" בשטחי הגידול.

בשנה אחרונה הוחל בתמיכת הקק"ל בניצול יעיל של "מי שמיר"- מים גיאותרמיים הנשאבים ממאגר שמיר במורדות רמת הגולן ויאפשרו לנו בעתיד לגדל גידולי קיץ, כגון פלפלים, גם בחורף על ידי חימום של מצע הגידול באמצעות המים החמים או דגי מאכל המתקשים לחיות במים קרים. בסיום השימוש יוזרמו המים התרמיים לשימוש משני לטובת חקלאות האזור.

נושא נוסף שיוצג באירוע יתמקד בשורה של גידולים חדשים או כאלה אשר מטופלים כיום על ידי מו"פ צפון, החל מפטריות מאכל ייחודיות, זני אבוקדו חדשים, בננות, זני הדרים חדשים, פרחים וכלה בעגלי בקר.

מו"פ צפון מוביל בכל שנות קיומו את נושא קידום החקלאות באזור והצבתה בחזית הידע הטכנולוגי החקלאי , טיפוח ואיקלום של זנים חדשים שפותחו בישראל או יובאו מארצות אחרות, במטרה להרחיב את סל הגידולים האזורי ולאפשר לעוד תושבים להשתלב בחקלאות המקומית.

לפרטים נוספים: באתר הפסטיבל חורף של ציפורים בגליל