הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לרגל יום הבולאות: הושק 'בול האנרגיה הישראלי'


הבול שעליו איורים של אסדת קידוח בים ושל קידוח יבשתי, עוצב על ידי רונן גולדנברג וטוביה קורץ וערכו הנקוב 4.20 ₪. שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו: ''אחת הדרכים בהן המדינה מתעדת אירוע מכונן בהיסטוריה שלה ומייחסת לו חשיבות היא באמצעות הנפקת בול''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-12-2012


לרגל יום הבולאות ה-26 החל היום (12.12.12) הושק הבוקר בול חדש, אותו הפיק השירות הבולאי בשיתוף איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל. הבול מציין את חשיבותו של משק האנרגיה הישראלי תוך מתן דגש על גילויי מאגרי הגז הטבעי הגדולים והחשובים שנמצאו בים התיכון בשנים האחרונות.

הבול שעליו איורים של אסדת קידוח בים ושל קידוח יבשתי (באדיבות הארכיון הציוני), עוצב על ידי רונן גולדנברג וטוביה קורץ וערכו הנקוב 4.20 ₪.

בטקס ההשקה השתתפו שר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו, שר התקשורת משה כחלון, יושב ראש דירקטוריון חברת דואר ישראל ששי שילה, מנכ"ל דואר ישראל חיים אלמוזנינו, מנהל השירות הבולאי ירון רצון, ויו"ר איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל שבאיגוד לשכות המסחר אורי אלדובי.

"אחת הדרכים בהן המדינה מתעדת אירוע מכונן בהיסטוריה שלה ומייחסת לו חשיבות היא באמצעות הנפקת בול'' אמר בטקס שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו. ''תגליות הגז הטבעי הישראלי הן בהחלט אירוע שכזה עבור מדינת ישראל. בהובלת משרד האנרגיה והמים, משק האנרגיה בישראל עובר מהפך בכל הקשור לדלקים באמצעותם הוא מייצר חשמל. ובראשם - הכניסה המבורכת של הגז הטבעי שמוריד את רמת זיהום האוויר ומביא בשורה של עצמאות אנרגטית למדינה. תפקידנו הוא לדאוג לכך שכל ישראלי יוכל ליהנות ולהרוויח מיתרונות הגז הזה".

שר התקשורת, משה כחלון: "הנפקת בול ייחודי זה, הוא העדות להכרה הציבורית בתנופה שחלה במשק האנרגיה בשנים האחרונות. הגז הטבעי הוא מהבשורות החשובות עבור מדינת ישראל בתחום האנרגיה ומהווה תרומה משמעותית לכלכלית ישראל. לא נותר לנו אלא לברך על העבודה הטובה והמאומצת שעושה משרד האנרגיה והמים לטובת פיתוח תחום האנרגיה בישראל".

ששי שילה, יושב ראש דירקטוריון חברת דואר ישראל: "הישגי מדינת ישראל בתחום הגז, הנפט והאנרגיה מציבים את מדינת ישראל במקום של כבוד בשוק האנרגיה הבין-לאומי, הישגים אלה בהחלט ראויים להיות מונצחים על גבי בול".

אורי אלדובי, יו"ר איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל שבאיגוד לשכות המסחר: "בול האנרגיה מסמל את חשיבות תעשיית הנפט והגז הישראלית, למשק הישראלי. שימוש מושכל במשאבי האנרגיה כחול- לבן לצד ייצוא גז טבעי, יתרמו לפיתוחה הכלכלי של המדינה, יספקו יציבות וביטחון למדינת ישראל, ויאפשרו עצמאות אנרגטית לשנים רבות".