הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכנרת: אליפות דייג הקרפיונים הבינלאומית נמשכת במזג האוויר הסוער


שופטי התחרות שהחלה בתחילת השבוע בכנרת, החליטו להמשיך אותה כמתוכנן. מזג האוויר הסוער הביא אל חופי הכנרת דגים רבים מכל הסוגים והתחרות מרתקת. מנחם לב: ''נערכנו עם מטריות וחליפות מגן אך הרוח קשה מאוד ואני מקווה, כי נתגבר על הקשיים עד לסיום מחר''. כל הדגים מוחזרים בשלום לכנרת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-12-2012


תחרות הקרפיונים בכנרת
משתתף באליפות דייג הקרפיונים הספורטיבי ''קרפיון הגליל''

למרות מזג האוויר הסוער, המלווה ברוחות עזות וגשם כבד באזור הכנרת, החליטו שופטי תחרות אליפות דייג הקרפיונים הבינלאומית 'קרפיון הגליל' שהחלה בתחילת השבוע, להמשיך אותה כמתוכנן. מנחם לב, הדייג הוותיק והמנוסה מעין גב המייעץ לתחרות, מספר כי מזג האוויר הסוער מקשה על השופטים, אך הוא מביא אל חופי הכנרת דגים רבים מכל הסוגים ולכן התחרות מרתקת. ''נערכנו עם מטריות וחליפות מגן אך הרוח קשה מאוד ואני מקווה, כי נתגבר על הקשיים עד לסיום התחרות מחר. לעומת זאת, כדייג אני שמח על מזג האוויר והגשם המביא לכנרת עוד מים.  מי ייתן וימשיך הגשם לרדת לאורך זמן וימלא את הכנרת שלנו" אומר מנחם לב.

בתיירות עין גב מברכים על התחרות שמתקיימת זו השנה השישית, ומציינים שהיא אינה פוגעת באוכלוסיית דגי הקרפיונים באגם. עין גב הייתה מאז ומתמיד מרכז הדייג של הכנרת ובשיתוף עם עמותת 'ישראפיש' מתכוונים להפוך אותה למרכז דייג עולמי לקרפיונים, בעונת החורף שבה האגמים באירופה קופאים. יו"ר עמותת 'ישראפיש' אנדריי מאזלין אומר, כי בתחרות משתתפים השנה דייגי ספורט מקצועיים ונחשבים בתחומם מאוקראינה, קרואטיה וכמובן מישראל. מטרת התחרות, לתפוס את דג הקרפיון בעל המשקל הרב ביותר. הדגים אינם נפגעים בצנךף התחרות והם נתפסים באופן מקצועי ובשיטה המאפשרת את שחרורם חזרה למים ללא פגע. הקרפיונים נשקלים על-ידי צוות השופטים ומוחזרים מיד לכינרת.

מזלין מספר, כי כבר ביום הרביעי לתחרות נתפסו מעל 800 ק"ג דגי קרפיון, משקל העולה בהרבה על התחרות שנערכה בשנה שעברה במזג אויר חמים ושמשי בה נתפסו רק 400 ק"ג של קרפיונים עד לסיומה. מאזלין מקווה כי השנה ישבר שיא של תפישת 1 טון דגים. עד כה הדג הכבד ביותר שנתפס בכנרת שקל 11.50 ק"ג. הישג גדול לעומת הדג המנצח בשנה שעברה שמשקלו היה 8 ק"ג. השיא העולמי שנרשם עד כה הוא דג קרפיון במשקל של 13.5 ק''ג.

האליפות מתקיימת לאורך כל שעות היום והלילה, בצוותים של  2-3 משתתפים הפועלים במשמרות. על פי התקנון הבינלאומי לתחרות הצוותים לנים באוהלים על שפת הכנרת, מבשלים מזון לעצמם למשך ימי התחרות ובעיקר עסוקים בדייג. לכל צוות נמדדת בקפידה חלקת חוף לשהייה במהלך התחרות, במרחקים גדולים האחד מהשני. גם שטחי הדייג  המותרים לכל צוות בתוך מי הכנרת מדודים על ידי חוקים נוקשים.

בתחרות 8 שופטים בעלי רקע מקצועי בינלאומי בתחום הדייג הספורטיבי. השופטים עוברים בין הצוותים פעמיים ביום ב-10:00 וב-16:00, שוקלים את הקרפיונים שנתפסו על ידי הצוות, צלמים מקצועיים נלווים לצוות השופטים מצלמים ומתעדים כל תפיסה ושקילה. מלבד הפרס הראשון על המשקל הרב ביותר של קרפיונים, ישנם פרסים נוספים כגון: הקרפיון הראשון שנתפס בתחרות, הקרפיון הגדול ביותר, פרס על רצון ונכונות לנצח, ועוד.

"אליפות פתוחה בדייג ספורטיבי של קרפיון החלה משנת 2007 אנו שמחים לארח בה את הדייגים המקצועיים מהארץ והעולם.'' אומר אנדריי מזלין. ''בעולם הרחב תחרויות אלו מקובלות ומסוקרות ומגיעים אליהם אלפי צופים. אני מקווה, כי בעתיד נמשוך עוד ועוד משתתפים ומעודדים לתחרות בחופי הכנרת. השנה לוקחים חלק בתחרות, מקצוענים מובילים מתחום הדייג הספורטיבי ואנו מקווים לשבור את השיא. בכנרת ניתן לקיים תחרות ברמה בינלאומית עקב הסיוע הרב והמקצועי של מנחם לב הדייג הוותיק והמנוסה מעין-גב המכיר את הכנרת ככף ידו, את שלל המינים ואזורי הדייג ומעניק אפשרות לקיומה של התחרות ברמה בינלאומית עם חוקים נוקשים מאוד, אני מקווה, כי יותר קהל יצטרף אלינו בכל שנה ובכל מזג אויר, השנה הוא מאתגר מאוד והופך את התחרות לחוויה סוערת בכל המובנים".

טכס גמר התחרות וחלוקת הפרסים יתקיים בנמל עין גב, מחר, יום שישי 21.12.2012 בשעה 14:30 הכניסה ללא תשלום.