הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שוקם מזח הדייגים בנמל עכו


משרד החקלאות שיקם את מזח הדייגים בערכו בסכום של 2.7 מיליון ₪, זאת בכוונה לסייע לכ-50 משפחות המתפרנסות מדיג במקום. טקס החנוכה יערך מחר. היא, כי לאחר השיקום יוכלו שני המזחים לשמש לעוד שנים רבות של פעילות הדיג בעכו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-12-2012



נמל עכו, צילם: חגי נויברגר

מזח הדייגים החדש ששוקם לאחרונה בעכו, אשר משמש כנמל הבית של מעל 50 סירות דיג, יחנך מחר (ג') בטקס במעמד מנכ''ל משרד החקלאות יוסי ישן וסגן ראש עירית עכו אדם ג'מאל. המזח ששוקם מהווה מקור פרנסה למעל 150 משפחות, רובן ככולן מהמגזר הערבי.

במשך השנים המזחים הלכו ונרקבו, והרציף ששימש את בסיס המנוף להרמת הסירות לצורך בדק ותיקונים שמתפעל משרד החקלאות במקום, התמוטט. פעילות המנוף הופסקה וכתוצאה מכך נפגעה פעילות הדיג במקום. בעוד המשרד נערך לשיקום, סערה שפקדה את המקום גרמה להתפרקותו של המזח המזרחי המשמש את הדייגים. המשרד הקצה תקציב נוסף לעבודות השיקום של שני המזחים, שהחלו לפני כשנה והסתיימו בימים אלה. ההערכה היא, כי לאחר השיקום יוכלו שני המזחים לשמש לעוד שנים רבות של פעילות דיג.

בבניית שני המזחים הושקע סכום של כ- 2,700,000 ₪, מתוכם כ- 2,350,000 ₪ מתקציב משרד החקלאות, וכ- 350,000 ₪ מתקציב האגף לקידום בני מיעוטים במשרד ראש הממשלה.