הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האם בצל גדול איכותי יותר ?


קיבוצי חבל מעון, מגדלי ומשווקי ירקות ''דוד משה'', הצליחו באמצעות טכנולוגיית קירור ייחודית לשמר בצל זהוב באיכות גבוהה גם בחודשי החורף. הבצל מזן 'אורלנדו' מגיע לשווקים במראה טוב יותר מהבצל הרגיל המצוי בשוק בתקופה זו של השנה. ומה הקשר בין גודל, טעם וערכים תזונתיים ?

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-12-2012


רבים אינם יודעים שהבצל הוא אחד מארבעת הירקות הפופולרים ביותר בישראל. צריכת הבצל דומה לזו של המלפפונים, ומקדימים אותם בקרב על החיך הישראלי רק תפוחי האדמה והעגבניות.

הבצל מצוי על המדפים כל השנה, אולם בחודשי החורף הגוון האופייני של הירק הוא לרוב לבן וחיוור. קיבוצי חבל מעון, מגדלי ומשווקי ירקות "דוד משה", הצליחו באמצעות טכנולוגיית קירור ייחודית לשמר בצל זהוב באיכות גבוהה גם לחודשי החורף. הבצל מזן "אורלנדו" מגיע לשווקים במראה טוב יותר מהבצל הרגיל המצוי בשוק בתקופה זו של השנה עם פקעת יפה ותחושת מוצקות.

בויכוח הנצחי האם הגודל בירקות ובפירות קובע, התשובה לגבי הבצלים היא חד משמעית - הגודל קובע, אך דווקא הקטן והבינוני הוא הטוב יותר! בצלי "דוד משה" נבחרים בקפידה כשהם בקוטר האופטימאלי של עד 8.5 ס"מ לפקעת, מכיוון שבגודל זה הטעם הוא המשובח ביותר. בבצלים גדולים יותר הכמות לא משפרת את האיכות, טעמם נפגם וכך גם ריכוז המרכיבים הבריאותיים. 

בצלי האורלנדו מכילים רכיבים תזונתיים ובהם פחמימות, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, ברזל, סידן, סיבים תזונתיים וחלבונים. תכולת הקלוריות שלהם נמוכה ולכן הם אידיאלים כתוספת לסלטים ומאכלים אחרים.

סדרת ירקות "דוד משה" כוללת תפוחי אדמה בהתאמה לשימושים השונים, גזר, בצל וצנונית. מידע, המלצות ומתכונים ניתן למצוא באתר