הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקישון הצליח להכיל את סוף השבוע הגשום ביותר מאז חורף 1991-92


ברשות ניקוז ונחלים קישון מדווחים על זרימה טובה מאד של מרבית הנחלים באזור אגן ההיקוות של הקישון. מנכ''ל הרשות: שמחנו להיווכח שעבודות התכנון, ההסדרה והתחזוקה שקדמו לעונת הגשמים הוכיחו את עצמן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-12-2012



נפתול הקישון לאחר הגשמים צילום: אלבטרוס צילום אוויר

הכל זורם: כמויות המשקעים המרשימות שירדו במהלך סוף השבוע האחרון הציבו בפני נחל הקישון ויובליו אתגר לא מבוטל. מהשירות ההידרולוגי של רשות המים נמסר כי באזור מישור החוף הצפוני נרשמו כמויות משקעים של 150-200 מ"מ בימים חמישי עד שבת, כמויות משקעים שכמותן לא נרשמו באזור מאז חורף 1991-92.

ברשות ניקוז ונחלים קישון מדווחים על זרימה טובה מאד של מרבית הנחלים באזור אגן ההיקוות של הקישון (נחל ציפורי, נחל צבי, נחל גדורה, נחל עדשים ועוד). בשום נקודת מפגש בין הקישון או אחד מיובליו לבין תוואי תחבורה או קטע מעבר לא נרשמו תקלות או הצפות. באזור ג'למה (צומת העמקים) נרשמה זרימה של כ-30 קוב בשניה; במורד הקישון באזור מפרץ חיפה נרשמה זרימה חזקה יותר - כ-50 קוב בשניה. בנחל בית לחם, אזור טבעון והסביבה, נרשמה זרימה של 15 קוב בשניה. באזור העבודות במפרץ חיפה, התמלאו חפירות תוואי נפתול הקישון ויצרו תמונה מדהימה של המסלול החדש שבו יזרום בעתיד הנחל.

מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון , חיים חמי, סייר בסוף השבוע באזור ואמר: "שמחנו לראות שגשמי הברכה עברו מבחינתנו ללא תקלות מיוחדות. אין ספק שעבודות התכנון, ההסדרה והתחזוקה שקדמו לעונת הגשמים הנוכחית - מוכיחות את עצמן".