הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגוני הסביבה והציבור מתגייסים להצלת חוף פלמחים


מספר ימים לפני שהתכניות הבנייה בחוף פלמחים מגיעות מחדש להכרעה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז מרכז, החברה להגנת הטבע ושורה של ארגוני סביבה, יוצאים בקמפיין ציבורי שמטרתו לגייס את הציבור להפעלת לחץ ציבורי על ראש הממשלה והשר להגנת הסביבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-12-2012



חולות פלמחים, צילום: החברה להגנת הטבע

הציבור מתגייס להצלת חוף פלמחים: בתוך כמה שעות בלבד מאז החברה להגנת הטבע ושורה של ארגוני סביבה יצאו בקמפיין ציבורי למען הצלת חוף פלמחים, למעלה מ-1500 מיילים! נשלחו על ידי הציבור ללשכות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, בהם בקשה לקיים את הבטחתם ולהשאיר את חוף פלמחים טבעי, עבור הציבור ולמען ערכי הטבע והנוף שבו.

מספר ימים לפני שתכניות הבניה בחוף פלמחים מגיעות מחדש להכרעה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז מרכז (דיון בנושא מתוכנן לתחילת ינואר), החברה להגנת הטבע ושורה של ארגוני סביבה, יוצאים בקמפיין ציבורי שמטרתו גיוס הציבור להפעלת לחץ ציבורי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ולבקש מהם לקיים את הבטחתם ולפעול להשארת החוף טבעי, עבור הציבור, בהתאם להחלטת הממשלה שהתקבלה ביולי 2010.

בחברה להגנת הטבע מציינים כי למרות שחלפו כבר כשנתיים וחצי מאז החלטת הממשלה, ההישג הגדול נתון בסכנה, מאחר ותהליך התכנוני של הפיכת ייעוד השטח מכפר נופש לשטח פתוח וציבורי לא הושלם ולכן ישנו חשש לגורלו של חוף פלמחים כחוף פתוח לציבור הרחב.

הקמפיין, שמתבצע באמצעות אתר "השדרה", כולל פנייה אישית ישירה של האזרחים לנתניהו וארדן, בה נכתב: "לפני כשנתיים וחצי (יולי 2010), בהובלתך, נקטה הממשלה במהלך היסטורי לביטול תכניות הבנייה ההרסניות בחוף פלמחים והשארתו טבעי, עבור הציבור כיום ובדורות הבאים. לאחר שאושרה ההחלטה, הצהרת קבל עם ועדה כי רצועת החוף היא משאב טבעי ייחודי, שצריך להישמר לטובת כלל הציבור.

למרות הכוונות הטובות, מהלך מבורך זה טרם הגיע לסיומו. על אף החלטת הממשלה ומעורבותך החשובה, תכניות הבנייה בחוף פלמחים לא בוטלו. במידה שלא תושג התחייבות של מינהל מקרקעי ישראל וממשלת ישראל לפצות את היזם בגין ביטול התכנית, תגיע התכנית להקמת כפר הנופש על החוף בקרוב לשולחן הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

יש לציין כי התחייבות מעין זו, ליזמים, ניתנה בעבר במקרים של ביטולי תכניות. אני פונה אליך בבקשה לקיים חוב מוסרי וציבורי, לממש את החלטת הממשלה ואת הבטחתך, ולפעול להחזרת החוף לידי הציבור, עוד לפני הבחירות."

לפעילות שותפים, מלבד החברה להגנת הטבע, גם מגמה ירוקה, שתיל, הוועד להצלת חוף פלמחים, הפורום הישראלי לשמירה על החופים ואדם, טבע ודין.

» הצטרפו אלינו לדף הפייסבוק