הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נשיא המדינה: תנועת המושבים ובניה הם דגל של תרומה וגאווה


הנשיא שמעון פרס פתח הבוקר את ועידת תנועת המושבים. ''מחצית מצריכת המזון המיוצרת בישראל מיוצרת על ידי מושבניקים, והם רק חצי אחוז מהאוכלוסיה בארץ'' אמר פרס, וגם חזר לימיו כחקלאי בבן שמן וסיפר איך חיזר אחרי אהבת חייו סוניה כשניסה לפתות אותה להצטרף אליו להשקות את שדות המלפפונים. מזכ''ל התנועה מאיר צור נבחר בוועידה להוביל את התנועה ל-5 שנים נוספות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-01-2013



מזכ"ל תנועת המושבים ובני המושבים מעניקים לנשיא סלסלת פלפלים מהערבה.
צילום: יוסף אבי יאיר אנג'ל


נשיא המדינה שמעון פרס פתח הבוקר את ועידת תנועת המושבים במכללת אחוה כנואם המרכזי והצדיע למושבים בישראל ולנתונים שפורסמו היום לפיהם בוגרי בתי הספר התיכוניים של ההתיישבות העובדת נמצאים בראש הטבלה בגיוס משמעותי לצה"ל, בתפקידי קצונה ובתרומה בתפקידי פיקוד. מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור הזמין את הנשיא לבמה ואמר: "לתנועת המושבים לא היה ידיד אמת כמוך, כבוד הנשיא, מעולם. אתה מעריך את ההתיישבות, את החקלאות ואת עוצמת האדם. אתה אוזן קשבת עבורנו וכשהמציאו את המושג "המבוגר האחראי" התכוונו אלייך. יש לנו בטחון כי ברגע האמת תמיד תהיה לצדנו".

מעל הבמה חזר הנשיא לימיו כחקלאי בכפר הנוער בן שמן וגילה כי ניסה לפתות את אהבת חייו סוניה להצטרף אליו להשקות את שדות המלפפונים בכפר: "כחניך בן שמן, אהבתי להתבשם בריח המלפפונים ולהשקות את השדות, שם גם ניסיתי לפתות את סוניה שתבוא איתי. טיפחתי יחס מיוחד למלפפונים, יחס חם המלווה אותי עד ימים אלו בהסתכלי על החקלאות הישראלית".

» הצטרפו אלינו לדף הפייסבוק

"תנועת המושבים והנוער הנפלא שגדל מכם, הם דגל של תרומה וגאווה. בזכותכם ישראל היא מופת עולמי של חקלאות, שכולה הייטק, נועזת פתוחה ומהפכנית. מחצית מצריכת המזון המיוצרת בישראל מיוצרת על ידי מושבניקים, והם רק חצי אחוז מהאוכלוסיה בארץ. אין דבר שמפאר את ישראל בעולם יותר מהחקלאות שלנו המאפשרת למגר רעב'' אמר הנשיא פרס

בוועידה השתתפו נציגי המושבים וחברי גרעיני ההתיישבות של תנועות המושבים אשר בחרו להעלות את הנשיא לבמה לצלילי השיר "נולדתי לשלום". אל הנשיא הצטרפו בני ובנות גרעין אשר שרו ביחד עמו את השיר "חולצה כחולה". בסיום השיר, העניקו בני הגרעין לנשיא את התוצרת החקלאית האחרונה של שדות הפלפלים מהערבה.