הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נטפים ופוליטיב בין מקבלי תואר יצואן מצטיין לשנת 2011


בבית הנשיא בירושלים הוענקו הבוקר תארים ליצואנים מצטיינים לשנת 2011. בין מקבלי התארים: סודה סטרים, ברודקום העולמית, אובג'ט, קמהדע, קולור-צ'יפ, עלבד משואות יצחק, א.א.פוליטיב, הנסיך מפעל לייצור טחינה, נטפים ואמ.איי.די. האוס אוף דיאמונדס

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-01-2013



הטקס בבית הנשיא, צילום: יוסי זמיר

טקס הענקת אות סחר החוץ של מדינת ישראל ליצואנים מצטיינים לשנת 2011, התקיים הבוקר (ב') במעמד כבוד נשיא המדינה שמעון פרס ושר התמ"ת חה"כ שלום שמחון. במהלך הטקס, שהתקיים בבית הנשיא, הוענקו פרסים לזוכים בתארים "פרס היצוא", "החברה רב-לאומית הנבחרת" ו"יצואן מצטיין" לשנת 2011. פרס היצוא לשנת

 •  פרס היצוא לשנת 2011 הוענק לחברת סודה סטרים אינטרנשיונל בע"מ. הפרס, הנחשב ליוקרתי בתחום התעשייה, מוענק ליצואן אחד בלבד, שתרם תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי, למיצובו, ולהאדרת שמה של התעשייה הישראלית בשווקים בחו"ל לאורך שנים.
• תואר "החברה הרב-לאומית הנבחרת" לשנת 2011: הוענק לחברת ברודקום העולמית; הפרס ניתן לחברה זרה שפועלת בארץ, שפעילותה תרמה משמעותית לייצוא הישראלי.
• תואר יצואן מצטיין הוענק לחברות אובג'ט בע"מ, קמהדע בע"מ, קולור-צ'יפ בע"מ, עלבד משואות יצחק בע"מ, א.א.פוליטיב (1999) בע"מ, הנסיך - מפעל לייצור טחינה בע"מ, נטפים בע"מ, אמ.איי.די. האוס אוף דיאמונדס בע"מ.

חברת א.א. פוליטיב הינה חברה בבעלות פרטית. היא נוסדה בשנת 1985 על ידי האחים אריה ואבנר גולן. החברה מייצרת יריעות פלסטיק לחקלאות ולתעשייה. משרדיה וקווי הייצור ממוקמים בקיבוץ עינת שבשרון. בחברה מועסקים היום 110 עובדים בייצור ובמחלקות השונות במשרד. בשנת 2011 , עמד היקף הייצור על 20 אלף טון, והיצוא היה למעלה מ- 29 מיליון דולר. בשנת 2012 יוצרו 25 אלף טון. בשנים אלו הצליחה החברה לראשונה לייצא 50% מהייצור. פוליטיב מתמחה בייצור מגוון רחב מאוד של יריעות חכמות לחקלאות ולתעשייה. ברשותה מכונות מהמתקדמות בעולם, בעלות טכנולוגיה חדשנית ביותר, המסוגלות להיענות לדרישות השוק בארץ ובעולם. החברה משקיעה משאבים רבים ברכישת מכונות חדשות מידי שנה, לצד השקעה משמעותית במחקר ופיתוח של יריעות חדשניות. לחברה מעבדה עם מכשור מתקדם לבדיקת עמידתה של כל יריעה ויריעה בתקנים המחמירים ביותר בעולם לבקרת איכות, בטרם שליחתה לקונה.

נטפים בע''מ, נוסדה בשנת 1965 . הבעלות בחברה משותפת לקרן פרמירה לקיבוץ חצרים ולקיבוץ מגל. המפעלים בארץ נמצאים בפריפריה: בקיבוץ חצרים בדרום, בקיבוץ מגל ליד חדרה ובקיבוץ יפתח בגליל העליון. נטפים הייתה חלוצה עולמית במהפכת הטפטוף, והציגה בפני העולם את טכנולוגיית ההשקיה בנפח נמוך, והיא החברה הגדולה והמובילה בעולם בתחומים אלה. לנטפים מוניטין בפתרונות השקיה חדשניים ובטכנולוגיות מים להגדלת היבולים ולהשבחתם מתוך שמירה על המשאבים המתכלים של כדור הארץ. לחברה פעילות בין-לאומית ענפה ביותר מ 110- מדינות. הפעילות מתבצעת באמצעות 27 חברות בנות, 13 מפעלי ייצור ולמעלה מ 3,000- עובדים ברחבי העולם. בשנת 2011 עמד היקף המכירות השנתיות של נטפים על כ- 810 מיליון דולר וסך היצוא היה למעלה מ- 285 מיליון דולר. לפתרונות של נטפים, בנוסף לחיסכון במים, בקרקע ובאנרגיה, נודעת חשיבות גם בהיבט הגלובלי. שיטת ההשקיה בטפטוף מייעלת את השימוש במים, ותורמת לקיימות. לתרומה זו חשיבות ראשונה במעלה לנוכח התחזיות הקודרות של מחסור במקורות מים ומזון על פני כדור הארץ. חשוב לציין, שנטפים היא החברה הישראלית היחידה שחברה במנדט המים של האו"ם. נטפים שותפה, בכל שנות פעילותה, לקידום פרויקטים סביבתיים-חינוכיים בנושא שמירה על איכות הסביבה. החברה פועלת רבות למען הקהילה, בעיקר בתחומים הקרובים לתחומי עיסוקה, תחומי המים והגינון.

''פארק תעשייתי במקום תפוזים''

"יצואנים יקרים, תרומתכם לא תסולא בפז'' אמר בטקס נשיא המדינה שמעון פרס. ''במקום תפוזים, יש כיום ליד רחובות פארק תעשייתי של 400 דונם שמכניס 4 מיליארד במקום 400 מיליון דולר שהכניסו התפוזים בשנה. מי חשב שנגיע לייצוא של 90 מיליארד דולר. זה 40 אחוז מהתל"ג של ישראל. ישראל מדורגת במקום הראשון בעולם באיכות המו"פ של החברות והמוסדות האקדמאים ומדורגת במקום החמישי בעולם באימוץ טכנולוגיות חדשות''.

הנשיא פנה אל היצואנים ואמר "לקחתם סודה? עשיתם היי טק. איפה? ברהט. יצרתם את הטחנה לייצור הטחינה הגדולה ביותר בעולם. יצרתם מגבות מנייר וגם אותן ייצאתם לכל העולם. הדפוס התלת ממדי, זו מהפכה תעשייתית. סוף התעשייה של המאס פרודקשן וראשיתה של התעשייה האינדיבידואלית. המפעל הופך למדפסת בגודל של תא טלפון. זה הולך להיות הדבר הבא ואני כל כך גאה שהראשונים שפיתחו את הדפוס התלת ממדי, הם ישראלים. אני מסייר במפעלים. כשהייתי צעיר, קינאתי בהולנד כי יש להם חברה כמו פיליפס. היום פיליפס חיפה היא השלוחה המובילה ביותר של פיליפס העולמית".

בנאומו הקדיש הנשיא פרס כמה מילות פרידה לשר התמ"ת שמחון לרגל סיום דרכו הפוליטית ואמר: "בכל מקום בעולם, שר החקלאות הוא נציג של האיכרים. בישראל, שר החקלאות הוא נשיא של הייטק". הנשיא ברך את השר וצוותו במשרד התמ"ת, לשכת המדען הראשי בתמ"ת ומנהל סחר החוץ במשרד התמ"ת על עבודתם ה"יוצאת מן הכלל" לקידום הייצוא ויחסי הסחר הבינלאומיים של ישראל בעולם.

שר התמ"ת, חה"כ שלום שמחוןאמר בטקס כי לישראל יש את התעשייה מהמתקדמות ביותר בעולם. ''התעשייה אינה האויב של מדינת ישראל אלא מחוללת הצמיחה של כלכלת ישראל. דווקא בימים אלו, היכולת שלנו ליצור ולעשות, הוא שמאחד אותנו. יש גאווה ישראלית אמיתית ביכולתנו לעשות ולייצר תוצרת כחול לבן ועלינו לחזק יכולת זו, דווקא בימים אלה. אני מודה לאדוני הנשיא על היכולת לייצר תקווה לעתיד טוב יותר ולקחת חלק ביצירת המחר.'' השר פנה אל נשיא המדינה וקרא לו לקיים בבית הנשיא חוג לקידום התעשייה והמסחר "שיאפשר לאנשי התעשייה לחלום את הייצוא של המחר".

לקובץ היצואנים המצטיינים לחצו כאן