הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצה אזורית רמת נגב מובילה במחזור פסולת ביתית


מבין 31 מועצות אזוריות שנבחרו לפיילוט הפרדת פסולת במקור, מובילה מועצה אזורית רמת נגב בהפרש ניכר, עם ממוצע יומי של 2.16 ק''ג פסולת אורגנית לכל משק בית. ''כמועצה חקלאית ברובה, שהשטחים הפתוחים ואיכות הסביבה עומדים בראש מעייניה, לא הופתענו מהבחירה בנו כמבשרי השינוי, וגם לא מהתוצאות הראשוניות של הפיילוט'' אומר ראש המועצה שמוליק ריפמן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-01-2013


לפני כשלושה חודשים יצא לדרכו הפיילוט להפרדת פסולת במקור של המשרד להגנת הסביבה, במסגרתו נבחרו 31 רשויות מקומיות אשר תושביהן יביאו את בשורת הפרדת הפסולת לשאר חלקי הארץ.

במועצה האזורית רמת נגב נבחרו היישובים רביבים ורתמים להיות הראשונים שישתתפו בפיילוט. המועצה חילקה לתושבים עשרות פחים מיוחדים למיון פסולת יבשה ורטובה, חומרי הסברה ואף הדרכה בבתיהם. היעד: מחזור מקסימאלי של הפסולת הביתית בכל יישובי רמת נגב.

כעת, שלושה חודשים לאחר תחילתו של הפיילוט, נחשפים המספרים הראשונים של כמויות המחזור ברשויות השונות: רמת נגב מובילה את טבלת המחזור בהפרש ניכר, כאשר בממוצע כל משק בית במועצה ממחזר כמות של 2.16 ק"ג של פסולת אורגנית מידי יום. בכך מקדימה רמת הנגב את זיכרון יעקב עם 950 גר' למשק בית ליום, סביון 820 גר', מגידו  657 גר' וכפר סבא 550 גר' של פסולת אורגנית למשק בית ביום.

"כמועצה חקלאית ברובה, שהשטחים הפתוחים ואיכות הסביבה עומדים בראש מעייניה, לא הופתענו מהבחירה בנו כמבשרי השינוי בתחום הטיפול בפסולת, וגם לא מהתוצאות הראשוניות של הפיילוט'' אומר שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית. ''רמת נגב מובילה את הטיפול בניצול ובמחזור מים, בהכרזה על שמורות טבע, וכעת גם בטיפול בפסולת, ועל כך יש לברך את העוסקים במלאכה החשובה. אנחנו מקווים לקדם בשטחי המועצה הקמת מתקן לטיפול באשפה אשר יאפשר גם ייצור של חשמל, ולהוביל את מהפכת המחזור גם בתחום הזה".

» הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה