הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נציגי 'הבית היהודי' נפגשו עם ראשי תנועת המושבים וארגוני החקלאים


בפגישה בה השתתפו ראשי תנועת המושבים, התאחדות חקלאי ישראל, הארגונים החקלאיים ונציגי מועצות אזוריות, הציגו חברי המפלגה תכנית מקיפה בנושאי חקלאות והתיישבות, שעוסקת בנושאים הבוערים שעל סדר יומה של ההתיישבות העובדת. יו''ר המפלגה נפתלי בנט: ''כיום הבית החם והנכון ביותר עבור ההתיישבות העובדת הוא הבית היהודי, המפלגה שבה הנציג היחידי של ההתיישבות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-01-2013



חברי מפלגת הבית היהודי בפגישה עם נציגי החקלאים, צילום: דניאל ממן

''המפה הפוליטית השתנתה ובעקבות האכזבה הרבה של ההתיישבות מהייצוג שלה ברשימות לכנסת יש כיום פתיחות רבה לשמוע קולות מגוונים מאשר בעבר. ההתכנסות נועדה לומר לכל חברי הקיבוצים והמושבים: יש לכם בית. הבית היהודי הוא כיום בית לכולם - לכל מי שעתיד התיישבות יקר לליבו'' כך אמר היום מזכ''ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל בפגישה שקיימו ראשי תנועת המושבים וארגוני החקלאים עם נציגי מפלגת הבית היהודי.

בין הנוכחים בפגישה היו יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט ומועמדי המפלגה לכנסת, ח"כ אורי אריאל, איילת שקד וזבולון כלפה, ראשי תנועת המושבים, התאחדות חקלאי ישראל, הארגונים החקלאיים ונציגי מועצות אזוריות. נציגי הבית היהודי הציגו בפני הנוכחים תכנית פעולה מקיפה בנושאי חקלאות והתיישבות בכל חלקי הארץ, אשר עוסקת בנושאים הבוערים שעל סדר יומה של ההתיישבות העובדת - ביניהם צעדים לפיתוח כלכלי של ההתיישבות העובדת, הגברת הנציגות של החקלאים והמתיישבים בגופים הממשלתיים, הגברת הביטחון החקלאי ועוד.

מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, הביע דאגה מהמגמות בארץ בנוגע לחקלאות: ''קיום החקלאות בישראל הוא לא מובן מאליו. אי אפשר לחבוט בחקלאים שנה אחר שנה ולחשוב שהכל יימשך כרגיל''. צור ברך על כך שחברי הבית היהודי רואים בחקלאות ערך בטחוני ולאומי חשוב, מעבר להיותו ענף כלכלי מרכזי.

» הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

''כמי שגדל בתנועת הנוער בני עקיבא, שבסמלה מופיע המגל, אני יכול להעיד שגדלתי על ערכי ההתיישבות העובדת, על שילוב של תורה ועבודה'' אמר יו"ר מפלגת 'הבית היהודי נפתלי בנט. ''חברים, האנשים שיושבים פה לצידי: איילת, אורי וזבולון, הם אנשי עשייה שפעלו, פועלים ויפעלו בעז"ה גם בעתיד למען ההתיישבות העובדת. כיום, הבית החם והנכון ביותר עבור ההתיישבות העובדת הוא הבית היהודי, המפלגה שבה הנציג היחידי של ההתיישבות." אמר בנט.

יו״ר הוועדה לביקורת המדינה ח״כ אורי אריאל פנה אל הנוכחים ואמר: ''הציבוריות הישראלית כולה, שמוצאת את מקומה אתכם בבית היהודי יכולה לתת לנו כח שאיתו נוכל לעשות שינויים. יחד איתכם נפעל לשמור על החקלאות ועל ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. יש לנו המון במשותף ועם המשותף הזה נוכל לעשות המון דברים ביחד.''

מתמודד מספר 7 בבית היהודי והקיבוצניק היחידי בכנסת הבאה, זבולון כלפה העיד על עצמו כי כמי שנולד במושב שרשרת שבנגב וכיום גר בקיבוץ שומריה, ההתיישבות העובדת היא בנימי נפשו. ''זהו יום חג עבורי, לראות את כל האנשים שההתיישבות במרחב הכפרי יקרה לליבם, חוברים יחד לקראת הכנסת הבאה, כדי להחזיר את ההתיישבות העובדת למקומה הראוי בחברה הישראלית. מפלגת הבית היהודי היא כיום הבית היחידי להתיישבות העובדת."

''בכנסת הבאה לא ישבו הנציגים שהחקלאים ראו בהם כתובת במשך שנים, ביניהם השרים שמחון ונוקד וכנראה גם ח"כ שי חרמש'' אמר מזכיר איגוד מושבי הפועל המזרחי איציק אליה. ''בבית היהודי יש נציגים רבים מהפריפריה מחוץ למדינת תל אביב והם יהיו כתובת חשובה עבורנו.''

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים חיים חדד, ציין שהחקלאים למודי אכזבות מיחסן של המפלגות השונות אליהן וכי הוא מקווה שהבית היהודי יהיה בית חדש עבורם. ''החקלאים כולל באזור המרכז מתמודדים עם קשיים רבים כולל פשיטות של "פדאיון" - כנופיות של ערבים שגונבות בלילה מהמשקים והבתים. אנו נמצאים במדרון תלול בכל הקשור לחקלאות וצריך לבלום את ההתדרדרות.''

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה אייל בלום, אמר שחשוב שיהיו בכנסת כמה שיותר אנשים שהחקלאות בשבילם היא ערך ושידאגו לתת לחקלאים את תנאי העבודה הדרושים.