הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח הפירות לשנת 2013


ב-5 שנים החולפות פיצתה קנט את מגדלי הפירות בכ-150 מיליון ₪ בגין נזקי טבע ואסונות טבע. במסגרת הביטוח לשנת 2013, יוכלו המגדלים לרכוש ביטוח מורחב ישירות בחברה. רכישת הביטוח מאפשרת למגדל לקבל כיסוי גבוה יותר עבור עלויות הייצור. ניתן לבחור בין מספר רמות ביטוח ולבטח כל חלקה על פי היבול הצפוי בה. המועד האחרון להצטרפות לביטוח הוא 31 בינואר 2013

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-01-2013


ב-5 שנים החולפות פוצו מגדלי הפירות בכ-150 מיליון ₪ בגין נזקי טבע ואסונות טבע, כך עולה מסיכום שערכה קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע, על רקע חידוש ביטוח הפירות לשנת 2013.

הנזקים בגינם שולמו מרבית הפיצויים היו במטעי אפרסמון שניזוק מגשמים שירדו בכל הארץ במהלך חודש נובמבר 2012 וגרמו לסדקים בקליפת הפרי, דבר שהביא לפסילתם לשיווק. כמו כן דווח על נזקים לענבי מאכל, תפוחים, אגסים, שזיפים, נקטרינות, תמר, רימון, ליצ'י, אפרסקים ושקדים, שנפגעו בעיקר באירועי ברד, חום, גשם וקרה.

במסגרת הביטוח לשנת 2013 שמציעה קנט, יוכלו המגדלים לרכוש ביטוח  מורחב בנזקי טבע ובאסונות טבע ישירות בחברה. רכישת ביטוח מורחב מאפשרת למגדל לקבל כיסוי ביטוחי גבוה יותר עבור עלויות הייצור. המגדל יכול לבחור בין מספר רמות ביטוח הנבדלות זו מזו בדמי הביטוח ובסכומי הפיצוי וכן לבטח כל חלקה על פי היבול הצפוי בה. בנוסף, ההשתתפות העצמית בביטוח המורחב נמוכה. ביטוח אסונות טבע למטעים מניבים, מכסה נזקי אקלים שאינם מכוסים בביטוח נזקי טבע וכן נזקי מזיקים ומחלות לפרי, שפגיעתם הינה בהיקף אזורי הגורם לנזק כמותי ליבול.

ההצטרפות לביטוח המורחב פשוטה וקלה והיא מתבצעת על ידי מילוי טופס אותו ניתן לקבל במשרדי החברה או באתר החברה. יצוין כי מועצת הצמחים חידשה השנה הביטוח הבסיסי רק לחלק ממגדלי הפירות, על כן קנט ממליצה למגדלים לבדוק במועצת הצמחים האם הם מופיעים ברשימת המגדלים המבוטחים והאם נתוני הגידולים שלהם והיקפי השטחים מעודכנים במועצה. חשוב לציין כי מגדל פירות שלא יופיע ברשימות המועצה או שגידול מסוים שלו לא יופיע ברשימות המועצה, ולא ירכוש ביטוח פירות מורחב ישירות בקנט, לא יהיה מבוטח בקנט בעונת 2013.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח לכל מין פרי הוא 31.1.2013. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט של קנט בכתובת www.kanat.co.il.