הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


זרע תבואה; מינהל מקרקעי ישראל קצר אותה


במבצע אכיפה של מפקחי מינהל מקרקעי ישראל בצפון פונו 8 דונם של אדמות בתחום מועצת ג'דדיה-מאכר, ומכלאת בקר בלתי חוקית בשטח של כחצי דונם, על אדמות מדינה המיועדות להרחבת היישוב כרכום. רשות מקרקעי ישראל: ''תופעת הפלישה הפכה למכת מדינה של ממש. אנו קוראים לכל אזרח הנתקל בתופעות כאלו לדווח לנו על כך''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-01-2013


במבצע אכיפה של מפקחי מינהל מקרקעי ישראל בצפון פונו 8 דונם של אדמות בתחום מועצת ג'דדיה-מאכר, בסמוך לעכו. הפולש לקרקע, שזהותו איננה ידועה למינהל, ניסה להשתלט על קרקעות חקלאיות בבעלות המדינה בכפר, בסמוך לבית העלמין של עכו. מפקחי מינהל מקרקעי ישראל הפכו את הקרקע באמצעות ציוד אגרוטכני והחזירו אותה למאגר הקרקעות הציבורי.

בתחילת השבוע, פינו מפקחי המנהל גם מכלאת בקר בלתי חוקית בשטח של כחצי דונם, על אדמות מדינה המיועדות להרחבת היישוב כרכום. מכלאת הבקר הוקמה ללא אישור ובניגוד לחוק, על ידי תושב הכפר הסמוך טובא-זנגריה. הפולש, אשר כבר פונה בעבר מאותו המקום, שב ופלש אל הקרקע, גידר אותה, קבע בה שער והכניס אליה ראשי בקר שבבעלותו, כל זאת תוך כדי שהוא גורף רווחים לכיסו על חשבון הקרקע הציבורית. במינהל מקרקעי ישראל מתכננים כעת לפתוח נגד סעוד דיב הייב בהליך משפטי.

הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שעונשה עד שנה מאסר בפועל. מעבר לכך נוקט מינהל מקרקעי ישראל בשנים האחרונות במדיניות אכיפה מחמירה, במסגרתה עברייני קרקע נתבעים גם להחזיר לקופה הציבורית את עלויות הפינוי, הכוללות הפעלת ציוד מכני ואת שכר המפקחים והשוטרים, המגיעות לעיתים למאות אלפי שקלים.

"תופעת הפלישה לאדמות מדינה הפכה למכת מדינה של ממש" אומר ישראל סקופ, ראש חטיבת השמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. "מפקחי המינהל עושים שימוש בכל הכלים העומדים לרשותם כדי למנוע מעברייני קרקע לחמוס את הקרקע הציבורית. כל הלוטש עיניים אל אדמות ציבוריות צריך לזכור שהמינהל ערוך ומוכן לפנותו ולתבוע את החזר הכספים שלקח לכיסו, וכי הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית, שדינה עד שנה מאסר בפועל. אנו קוראים לכל אזרח הנתקל בתופעות פליליות כאלו לדווח למינהל מקרקעי ישראל ולסייע לנו בשמירה על קרקעות המדינה".