הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שתוף פעולה: מגדלים מישראל ומעזה ייצאו פרחים ותבלינים לחו''ל


נציגי מגדלי פרחים ישראלים ועזתים נועדו באמסטרדם והחליטו על יצוא משותף של פרחים ותבלינים לאירופה. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד: ''החקלאות והכלכלה חזקות יותר מהפוליטיקה. נגיע ליצוא של 20 מיליון שקלים. האירופאים מברכים על שיתוף הפעולה ושמחו לתת הזמנות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-01-2013


פרחים במקום קסאמים: למרות המתיחות בין ישראל ורצועת עזה, הצליחו חקלאים משני הצדדים לפתוח ערוץ יצוא משותף של תוצרת חקלאית לאירופה. משלחת ישראלית של מגדלים בראשות מזכיר ארגון מגדלי הפרחים חיים חדד וראשי אגודות חקלאיות ברצועת עזה, נפגשו לאחרונה באמסטרדם וסיכמו על יצוא משותף של פרחים, בעיקר ציפורן אמריקאית ולימוניום וכן של תות שדה ותבלינים. שיתוף פעולה זה צפוי להניב השנה הכנסות של כ-20 מיליון שקלים.

התוצרת הפלשתינאית תצא מדי בוקר מרצועת עזה, תארז בבית האריזה של מועצת הפרחים בשרון ותיוצא לחו"ל באמצעות חברת התעופה ק.א.ל.  היצוא מנוהל באמצעות מערכת מחשבים משותפת של מועצת הפרחים וחקלאי עזה, כך שהיצואנים הפלשתינאים יכולים לדעת בכל עת היכן נמצא המשלוח ומה גובה התמורה המתקבלת עבורו.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים מסר שלחקלאים הישראלים יש ניסיון עבר מוצלח מאוד בעבודה משותפת עם הפלשתינאים כאשר היצוא התבצע דרך חברת אגרקסקו. ''הרצון של שני הצדדים להתפרנס הוא גדול וגובר על הקשיים בשל המצב המדיני והביטחוני. האירופאים מקבלים בברכה את שיתוף הפעולה ושמחים לבצע הזמנות ולתרום את חלקם'' אומר חדד.

החקלאים הישראלים והפלשתינאים סיכמו לקיים פגישות שוטפות באירופה כדי להדק את שיתוף הפעולה ולפתוח ערוצי שיווק חדשים. לדברי חדד, למועצת הפרחים יש אפשרות לקלוט כמויות גדולות בהרבה של תוצרת ולחזק את הבסיס הכלכלי של חקלאי הרצועה.