הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הדור הבא של תחנות הכוח: ניצול גלי הים לייצור חשמל


הטכנולוגיה החדשה אשר פותחה על ידי חברת S.D.E והוטמעה בדור הבא של תחנות הכוח הינה היחידה מסוגה בעולם ומאפשרת לראשונה לנצל את ארבעת כיווני הגלים ובכך להגדיל את הנצילות האנרגטית של התחנה ולהפחית משמעותית את העלויות וכל זאת ללא כל זיהום סביבתי. S.D.E תחשוף את החידושים בתערוכת קלינטק 2013 שתתקיים בסוף החודש בגני התערוכה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-01-2013



תחנת כוח ליצור חשמל מגלי הים, צילום: יח''צ

טכנולוגיית ייצור חשמל מגלי הים, אשר פותחה על ידי חברת S.D.E הישראלית וכבר יושמה במספר פרויקטים בעבר, הופכת להיות כלכלית יותר מכל מקור אחר של אנרגיה מתחדשת. זאת בעלות של 2 סנט לקוט"ש בלבד, שאף מביאה להוזלת התפלת מי הים במחצית, ובכך הופכת את מחיר ההתפלה לאטרקטיבי ובר ביצוע.

הטכנולוגיה החדשה שהוטמעה בדור הבא של תחנות הכוח הינה היחידה מסוגה בעולם ומאפשרת לראשונה לנצל את ארבעת כיווני הגלים ובכך להגדיל את הנצילות האנרגטית של התחנה ולהפחית משמעותית את העלויות וכל זאת ללא כל זיהום סביבתי. הקמת תחנות הכוח החדישות נחשבות פשוטות יחסית וידידותיות לסביבה , ומצריכות שטח יבשתי מינימלי, חלקים מעטים לצד תפעול פשוט וזול – שכן רק 10% מהמערכת נמצא בתוך המים. על פי הנתונים הידועים כיום, שימוש ב-1% בלבד מאנרגיית גלי הים יכול לספק פי 500 מצריכת אנרגיית העולם.

S.D.E השלימה בשנים האחרונות מספר עסקאות מול גורמים ממשלתיים ופרטיים ברחבי העולם לזכיונות תפעול של תחנות כוח המבוססות על טכנולוגיה זו. בין השאר חתמה החברה על הסכמים עם הודו, מקסיקו, סין, טנזניה, מיקרונזיה וסרי לנקה. בסין כבר הושלם פרויקט להקמת תחנת כוח בהיקף 150 קילוואט, בשיתוף חברה ממשלתית סינית וכן נחתם הסכם בשווי 1.2 מיליון דולר לבניית שתי תחנות כוח נוספות במדינה, בהיקף של כ-500 קילוואט כל אחת. כיום מסתכמות ההזמנות בחברה בהיקף בכ-1 מיליארד דולר שנצברו בעקבות פעילותן של תת חברות בנות שהוקמו ברחבי העולם ובמקביל משלימה החברה את הקמתן של שתי חברות בת נוספות – האחת באקוודור והשנייה בתאילנד.

טכנולוגית ייצור חשמל מגלי הים, אשר פותחה ושוכללה על ידי מנכ"ל החברה, שמואל עובדיה בתמיכת המדען הראשי ומשקיעים פרטיים, מבוססת על שימוש בגלי הים ליצירת לחץ הידראולי המפיק חשמל תוך ניצול האנרגיה הקיימת בגלי הים. שירין ורד עובדיה, יועצת משפטית והאחראית על שיווק בינלאומי בחברה, מציינת כי בעבר הטכנולוגיה לא היתה אטרקטיבית עבור משקיעים, בעיקר בשל עלויות גבוהות וניצולת נמוכה. אולם לאחרונה שוכללה הטכנולוגיה בהיבטים רבים. כיום המערכת מנצלת ארבעה כיוונים שונים של הגלים: בעלייתו, ירידתו, גלים חוזרים וזרמים תחתיים, כמו כן המודל שוכלל, פותח ונבנה מחלקים ידידותיים לסביבה וזאת מלבד העובדה שתחנת הכוח מייצרת חשמל מגלי הים, ללא כל זיהום סביבתי. לחברה מודל מפותח, משוכלל ועובד במפעל החברה בישראל אשר מדמה תנועת גלים ויצירת חשמל בשיטה הידרו-פנאומטית.

בחברה מבהירים כי בשל הפיתוחים האחרונים, נחשבת המערכת כיום ליחידה מסוגה בעולם המסוגלת לנצל באופן מלא את גלי הים ואף דורגה לאחרונה על ידי צוות מדענים בלתי תלוי המתמחה בטכנולוגיות אנרגיה ירוקה של אתר PESWiki (המדריך לזיהוי טכנולוגיות ירוקות חדשות ) במקום הראשון בעולם בטכנולוגיה להפקת חשמל מגלי הים, ובין 100 הטכנולוגיות המובילות בעולם בתחום האנרגיה הירוקה.

S.D.E תחשוף את החידושים בוועידה והתערוכה הבינלאומית השנתית ה-17, CLEANTECH 2013, לטכנולוגיות מים, התייעלות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת, בנייה ירוקה, מחזור ותחבורה ירוקה. האירוע השנתי יתקיים בתאריכים 29-30 בינואר 2013, בגני התערוכה בתל אביב.

תערוכת CLEANTECH 2013 יוצאת לדרך בייזומה של קבוצת "משוב" וצפויה לארח למעלה מ- 20,000 מבקרים, ביניהם עשרות משלחות של מבקרים וקניינים מהארץ ומחו"ל. גם השנה צפויה להימשך צמיחתה של התערוכה לאחר שב- CLEANTECH 2012 נרשמה עליה של למעלה מ-50% בשטחי התצוגה של חברות מחו"ל, לעומת 2011.

הוועידה והתערוכה הבינלאומית השנתית ה-17 לטכנולוגיות מים, התייעלות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת, בנייה ירוקה, מחזור ותחבורה ירוקה
29-30.1.2013 בגני התערוכה ת"א. מחיר כניסה - 80 ₪
שעות פעילות: יום ג': 18:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838, cleantech.mashovgroup.net