הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


so-ag: מערכת ישראלית חדשה לניהול השקיה ודישון


המערכת החדשנית שפיתחה חברת אוטואגרונום, פועלת בעזרת חיישנים ותוכנה חכמה, מנטרת מידע משורשי הצמח ומפעילה אוטומטית את מערכת ההשקייה במידת הצורך. המערכת תוצג בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים בסוף חודש ינואר בערבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-01-2013



המערכת בחממת מלפפונים במכסיקו, צילום באדיבות אוטו אגרונום

מערכת ישראלית חדשנית לניהול השקיה ודישון so-ag - sustainable optimized agriculture של חברת 'אוטו אגרונום', נרשמה ואושרה כפטנט בארה"ב. המערכת פועלת באמצעות בקרה תעשייתית משוכללת, חיישנים ותוכנה חכמה, מנטרת מידע משורשי הצמח ומתרגמת את השינויים הפיסיקאליים והכימיקלים להבנת צרכי הצמח והפעלה אוטומטית של מערכת ההשקיה בזמן אמת. כך החקלאי אינו מכתיב את כמויות ההשקיה לגידול, אלא, הגידול עצמו מכתיב את צרכיו המדויקים.

לדברי החברה, המערכת תורמת לחסכון של כ-50% בכמות המים להשקיית גידולים חקלאיים ולעליה של כ-10% בהיקף היבול. חברת 'אוטו אגרונום' פיתחה את הפטנט במשך 12 שנה, בהשקעה של 3 מיליון דולר. שוויה המוערך של החברה עומד על 7.5 מיליון דולר לפני השקעה, והמערכת החדשה צפויה להניב בארבע השנים הקרובות כ-16 מיליון דולר. בקרוב יאושר שיווק הפטנט במדינות נוספות בעולם: ישראל, אירופה, סין, הודו, אפריקה ועוד. את המערכת פיתחו ישעיהו רדלר - מומחה לאלקטרוניקה, ניסים דניאלי - מומחה לבקרה ממוחשבת ואיתן ישראלי מומחה לחקלאות.

לדברי מנכ"ל 'אוטו אגרונום' ניסים דניאלי, הנחת העבודה היא שהמומחה הטוב ביותר שיודע בכל רגע נתון לכמה חמצן ומים הצמח זקוק, הוא השורש עצמו, ועל פי חשיבה זו פותחה המערכת שגם מונעת בזבוז של מים ודשן ותורמת רבות לשמירת הסביבה ולרווחיות הגידול. עוד מוסיף דניאלי, כי המערכת מתאימה לכל סוגי הגידולים ולכל הקרקעות בכל תנאי האקלים, מיועדת לשטח של עשרים עד אלף דונם של חממות ולשטח פתוח של בין 500 ל-1000דונם.

so-ag תוצג לקהל הרחב ביום פתוח 2013 - התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, ב- 30-31 בינואר 2013, בה יוצגו חידושים ופיתוחים בתחומים שונים: חקלאות, גינון, שינוע, איכות הסביבה וחשמל סולארי. השנה ישתתפו בתערוכה יותר מ-200 חברות מהארץ והעולם, ובמסגרתה יתקיימו שני כנסים מקצועיים: כנס חקלאי-מדעי בנושא ענף הפלפל בערבה וכנס הערבה להתיישבות וחקלאות שיעסוק השנה בנושא המים, בהשתתפות שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות, ראשי ארגונים חקלאיים, תעשיינים ועוד.