הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אזהרה לציבור: חברת 'יוסי ביצים' ממשיכה בשיווק למרות שלילת רישיונה


משרד החקלאות מזהיר את הציבור שלא לרכוש ביצים הנושאות את החותמת של 'יוסי ביצים בע''מ' או שארוזות באריזת החברה. בתוך כך, הלילה סוכל נסיון הברחה נוסף של כ-6000 ביצים משטחי הרשות הפלסטינית. משרד החקלאות מבקש מהציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-01-2013


בביקורת שערכו פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות מתברר כי חברת 'יוסי ביצים בע''מ' עדיין עוסקת בשיווק ביצים, למרות שרשיון השיווק נשלל ממנה. לאור זאת, משרד החקלאות מזהיר את הציבור שלא לרכוש ביצים המוחתמות על ידי "יוסי ביצים בע"מ" או ארוזות באריזת החברה.

חברת "יוסי ביצים בע"מ" הייתה קבלן מורשה למיון והחתמת ביצי מאכל בהתאם לתקנות מועצת הלול, ושיווקה כ-10 מיליון ביצים בחודש (8% מהביצים בשוק). במהלך חודש אוגוסט האחרון נעצר יוסי עמר, בעלי החברה ומנהלה, בחשד לביצוע עבירות שונות, ובין השאר בחשד להברחת ביצים משטחי הרשות הפלשתינאית לשטחי מדינת ישראל שלא כדין. בגין חשדות אלה ואחרים, הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי (ת"פ 50649-07-12) שמייחס לו, בין השאר, עבירות של עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה במזיד; הובלת ביצי מאכל שאינן מוחתמות וללא תעודות משלוח בניגוד לכללי מועצת הלול; ייבוא מוצרים מבעלי חיים, בניגוד לתקנות מחלות בעלי חיים. לאור כל זאת, החליט מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, כי אין מקום לאפשר לחברת "יוסי ביצים בע"מ" לשמש כקבלן מורשה לשיווק ביצי מאכל, ועל כן ביטל את הסמכתה לשיווק ביצים בישראל.

נסיון הברחה של 6000 ביצים סוכל הלילה

בתוך כך, בעקבות מידע מודיעיני מוקדם, תפסו הלילה פקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות בשיתוף עם משטרת ישראל מחוז יהודה ושומרון,  כ-6000 ביצים שהוברחו משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, תוך הפעלת רשת של סייענים ואמצעים לזיוף חותמות הביצים. אמצעים אלה שימשו להטעיית הציבור במכירת ביצים למאכל. במהלך הפעילות נחשפה רשת של מבריחים אשר כולם בעלי עבר פלילי, אחד החשודים הנו עבריין בתנאי שיקום. בחקירת החשודים נמצאה גם חבילת תוויות אזרח תושב גבעת זאב, תוויות אשר מקנה לתושבי גבעת זאב לעבור במעברים. כנגד החשודים נפתחה חקירה, הביצים הועברו להשמדה בצו רופא וטרינר והרכב הוחרם.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מציין כי חל איסור על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה. משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים. ניתן לאמת את קיומו של מכון מיון המוטבע על הביצים במועצה לענף הלול, בטלפון: 03-6083271.