הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התערוכה החקלאית בערבה חושפת את הפיתוחים והחידושים האחרונים


סלקים צבעוניים, עליי בייבי סגולים, מכשיר סולארי מרחיק יונים, מערכות לגידולי ירקות בדירות אורבאניות ופרחים בצורת כדורי גלידה הם רק חלק מהחידושים שיוצגו בתערוכת החקלאות הגדולה בישראל שתתקיים בתחנת יאיר בערבה בתאריכים 30-31 בינואר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-01-2013




כמידי שנה, סמוך לט''ו בשבט מתקיימת בערבה התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, המאפשרת לאזרחי ישראל הצצה נדירה לעולם המחקר ולגילויים החדשים בתחום החקלאות, הגינון, איכות הסביבה, חקלאות ימית, אנרגיה סולארית וטכנולוגיות רבות אחרות. סלקים צבעוניים, עליי בייבי סגולים, מכשיר סולארי מרחיק יונים, מערכות לגידולי ירקות בדירות אורבאניות ופרחים בצורת כדורי גלידה, הם רק חלק מהחידושים שיוצגו בתערוכה שתתקיים בתחנת יאיר בחצבה, בתאריכים 30-31 בינואר. התערוכה משתרעת על שטח של יותר מ-15 דונם בלב הערבה התיכונה, עם ביתני תצוגה וחממות, וצפויים להגיע אליה אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם.

חברת "זרעים טכנולוגיות" תציג זני סלקים צבעוניים - צהוב, לבן וטבעות בצבע לבן וורוד המדמה סוכרייה מתוקה וזנים חדשים של עליי בייבי סגולים אשר בניגוד לעליי בייבי רגילים, זנים אלו הינם הרכבה ייחודית של מספר זנים, וייחודיותם היא צורת הנוצה וצבעם הסגול עז. זני הסלקים המיוחדים כמו גם עליי הבייבי הסגולים, מיועדים בעיקר למלונות בוטיק, מעדניות יוקרה ומסעדות גורמה ייחודיות בדירוג 2-3 כוכבי מישלן באירופה ולשווקי נישה בעולם.


סלק טבעות, צילום: באדיבות זרעים טכנולוגיות

חברת "חממית" תציג בתערוכה מערכות אורבניות המאפשרות גידול מהיר, קל, חסכוני ויעיל של ירקות בתוך הבית, ללא שימוש בחומרי הדברה. המערכות החדשות מסוגלות לאכלס עד 180 צמחים במטר מרובע, פשוטות להפעלה, דורשות תחזוקה מועטה, יעילות וחסכוניות במיוחד. היתרונות של המערכות החדשניות הינם רבים: הן מאפשרות חסכון של 85% מכמות המים לעומת גידול באדמה, חסכון של עד 85% בשטח הנדרש לאותה כמות של גידולים, חסכון של עד 80% בדשנים וזמן גדילה מהיר יותר ב-30% מאשר גידול קונבנציונלי באדמה. המערכת מאפשרת לצרכן הביתי ליהנות מירקות טריים, בריאים וזמינים כל הזמן, הגדלים במעין עציץ מיוחד המעשיר את חלל החדר.


מערכת מגדל לגידול ירקות, הצילום באדיבות: חברת חממית

בתום שנתיים של מחקר ופיתוח תציג חברת "גרין פלייס" מכשיר סולארי מהפכני המדמה קריאת נשר בשילוב הבזקי אור אשר ירחיק יונים מטרידות. "מרחיק היונים" ידידותי לבעלי חיים, מבצע את פעולתו בשלוש דרכים עיקריות- הדמיית קריאת נשר ועיט, שימוש בגלי קול אולטרא סונים והבזקי אור חזקים.


מתקן סולארי מרחיק יונים. צילום: באדיבות חברת 'גרין פלייס'

חברת "REMY" תציג את ה-"מיניפארם" מערכת ביתית לגידול ירק, צמחים, קקטוסים, צמחי תבלין, ועוד בסלון הבית או במשרד, בעזרת נורות LED. ה-"מיניפארם" נותנת פתרון לדירות, משרדים, אולמות תצוגה ועוד מגוון מקומות שלא ניתן לגדל בהם צמחים שיועדו לגידול באור השמש. המערכת יודעת לספק לצמח את כל מה שדרוש לו כדי לגדול בדומה למה שיקבל בגידול חיצוני. ההבדל המשמעותי בין נורת ה-LED לנורת להט, הוא באורח החיים- נורת להט הינה בעלת אורך חיים של 1,000 שעות, לעומתה, נורת ה- LED בעלת אורח חיים של 30,000-50,000 שעות. המיניפארם פותח על ידי חברה קוריאנית המתמחה בתחום תאורת LED לגידולים ומערכות לגידולי פנים.

לאחר ניסיונות שארכו תקופה ארוכה, חברת "דנציגר משק פרחים דן" תציג את סדרת פרחי הסקביוזה שזכתה לשם "SCOOP™",  זאת בשל המראה הכדורי הייחודי כשל כדור גלידה, והעובדה כי מדובר בחידוש בתחום פרחי הקטיף. מקורו של הסקופ בתרבית רקמה, שיטה חשובה מאין כמוה, המאפשרת לייצר מקודקוד צמיחה בודד, אלפי צאצאים ובכך לעמוד בדרישות השוק. לסקופ  קשת רחבה של גוונים החל מלבן, לבנדר, גווני האדום והורוד, והזן המסחרי הראשון בסדרה ה-BLACKBERRY SCOOP™, שצבעו בורדו עמוק.


פרחים בצורת כדורי גלידה, צילום באדיבות: דנציגר משק פרחים דן

כבר עשור שמדינת ישראל לא ידעה חורף כזה. כמויות המשקעים שוברות שיאים חדשים ונמדדות מדי יום בכל רחבי הארץ, כעת כל אחד יוכל למדוד בביתו את כמות המשקעים בעזרת מד גשם מקצועי ומדויק. מד הגשם הוא למעשה מיכל בצורת גליל ובתוכו מבחנה אליה מוצמד משפך שקולט את טיפות הגשם שיורדות משם אל המבחנה. בנוסף, מציעה חברת אגרולן השנה את מד הגשם האוטומטי החדש המשדר ישירות את כמויות הגשם בפריסה ארצית מהשטח לאתר האינטרנט החדש www.rain.org.il. האתר מתעדכן בעזרת חיישנים פעם בשעה.


מד גשם מקצועי של חברת אגרולן

חידושים אלו ורבים נוספים יוצגו בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, ב30-31 בינואר 2013. השנה ישתתפו בתערוכה יותר מ-200 חברות מהארץ והעולם.  במסגרת התערוכה יתקיימו גם שני כנסים מקצועיים: כנס חקלאי-מדעי בנושא ענף הפלפל בערבה וכנס הערבה להתיישבות וחקלאות שיעסוק השנה בנושא המים, בראשותו של עמי שחם יו"ר ארגון המים בערבה וחתן פרס מקורות ובהשתתפות שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות, ראשי ארגונים חקלאיים, תעשיינים ועוד ובראשות ראש המועצה האזורית ערבה וראש המועצה האזורית תמר.

לפרטים - מו"פ ערבה תיכונה - 08-6581083, www.aravaopenday.co.il