הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מינהל מקרקעי ישראל פינה רועה שגידר לשימושו 100 דונם בצפון


במסגרת פעולת אכיפה של מפקחי המנהל, פונה בעל עדר בקר מהכפר אבו סנאן, שפלש לשטח המיועד לחקלאות, גידר אותו בגדר חשמלית ורעה בו עדר בקר, זאת למרות שברשותו שטח מרעה סמוך שהוקצה לו ע''י המדינה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-02-2013


רועה בשדות זרים: מפקחי מינהל מקרקעי ישראל פינו השבוע מסיג גבול שניסה להשתלט על קרקע חקלאית בבעלות המדינה, בהיקף של 100 דונם, באזור קיבוץ יחיעם שליד נהריה.

פאהד פאעור, בעל עדר בקר תושב הכפר אבו סנאן, החל לאחרונה להשתמש בשטח למרעה עדרי הבקר שלו, ואף גידר את השטח בגדר חשמלית, כל זאת ללא אישור ובניגוד לחוק. פאעור פלש לשטח למרות שברשותו שטח מרעה בשכירות הנמצא בסמוך, שהוקצה לו כחוק ע"י המינהל.

מפקחי מינהל מקרקעי ישראל פינו השבוע את הגדר החשמלית והחזירו את השטח לקדמותו ולמאגר הקרקעות הציבורי. נגד פאעור הוגשה תלונה במשטרת מעלות, בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שעונשה עד שנה מאסר בפועל. המינהל הודיע למשטרה ולמסיג הגבול כי עם הסרת הגדר הוא מסיר מעצמו את האחריות לפרות ששהו במתחם.

זוהי הפעם השנייה בה מפנים מפקחי המינהל את פאעור, וכעת נשקל מחדש חידוש חוזה המרעה שלו. בנוסף תיבדק במינהל האפשרות לפנות לרשות המרעה על מנת שישללו ממנו המענקים הכספיים להם הוא זכאי כבעל חוזה מרעה בתוקף.

"תופעת הפלישות לאדמות מדינה היא בלתי נסבלת" אומר ישראל סקופ, ראש חטיבת השמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. "מפקחי המינהל ערוכים ומוכנים לפעול בנחישות כנגד עברייני קרקע המנסים לחמוס לעצמם את קרקעות הציבור".