הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את הביטוח בענפי הבקר לשנת 2013


בעונה החולפת פיצתה קנט מגדלי בקר בסכום של כ-13.5 מיליון ₪ . בשנים האחרונות החברה השיקה שורה של תכניות ביטוח חדשניות ומשודרגות על מנת לתת מענה טוב ומקיף למגדלי הבקר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-02-2013


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת ומרחיבה בימים אלו את תכניות הביטוח עבור מגדלי הבקר לשנת 2013. תכניות הביטוח בענפי הבקר תוכננו ופותחו מתוך מודעות והכרה בצרכים הייחודיים של  המגדלים ומאפשרות ייצוב מהותי בהכנסותיהם במקרה של נזקים גדולים.

רק במהלך העונה החולפת פיצתה החברה את מגדלי הבקר בלמעלה מ-13.5 מיליון ₪, כאשר מתוכם שולמו כ- 12.5 מיליון ₪ בגין כ-22,000 ראשי בקר לחלב שמתו ופונו לאתר כילוי, וכ-1.25 מיליון ₪ בגין כ-2,250 ראשי בקר מרעה שמתו ופונו לאתר כילוי. השנה השיקה החברה שורה של תכניות ביטוח חדשניות על מנת לתת מענה טוב ומקיף למגדלי הבקר.

ביטוח בקר לחלב ברפתות  - לצד ביטוח הבקר לחלב מגזע הולשטיין ישראלי שנעשה בשיתוף המועצה לענף החלב בישראל, המכסה את עלויות הפינוי והכילוי בעדר, החלה קנט בהרשמה לביטוח המורחב של עדר הבקר לחלב ברפתות לשנת 2013. במסגרת תכנית הביטוח יוכלו מגדלי הבקר לחלב לבטח עבור פרמיה נמוכה גם את ערכו של העדר ולא רק את הפינוי והכילוי.

ביטוח בקר לבשר במרעה  - על פי נתוני החברה, מדי שנה מתים כ-3,500 ראשי בקר בשטחי המרעה, מסיבות שונות. חלק ממגדלי הבקר נמנעו לפנות את הפגרים מהשטח בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בביצוע ההליך המורכב. השארת הפגרים בשטחי המרעה גורמת לשורה של נזקים ובכללם הפצת מחלות ככלבת והתרבות של אוכלוסיית הטורפים (בעיקר זאבים) ואוכלי הנבלות בשטחי המרעה. התרבות זו גורמת לתקיפות של עדרים ולפגיעה כלכלית במגדלים.  השנה הרחיבה החברה את תכנית הביטוח עבור עדר הבקר לבשר במרעה בהתאם לבקשת המגדלים. לצד ביטוח פינוי וכילוי של פגרי בקר משטחי המרעה, הזוכה לתמיכה ממשלתית מוגדלת של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ניתן השנה לרכוש גם ביטוח כנגד תמותות בעדר הבקר לבשר במרעה שיכסה את ההפסדים בגין תמותת בקר בעדר. הרחבת הביטוח ורכישת ביטוח כנגד תמותות בעדר הבקר לבשר במרעה תעניק הגנה טובה יותר למגדל הבקר לבשר כנגד מחלות הגורמות לעיתים לתמותות גדולות שאף יכולות להוביל לדילול ניכר בעדר הבקר לבשר.

ביטוח בקר לבשר במפטמות - החידוש העדכני ביותר בתכניות הביטוח בענפי הבקר נולד בעקבות בקשות המגדלים שבעבר ביטחו את עגלי הפיטום כחלק מעדר החלב. לאור הצורך לתת מענה ייעודי למגדלי המפטמות, הודיעה לאחרונה קנט על השקת תכנית ביטוח חדשה - ביטוח מפטמות. במסגרת התכנית ניתן לרכוש ביטוח פינוי וכילוי לעדר. יצוין שבתכנית זו ניתן לרכוש כיסוי ביטוחי לכל עדר המפטמה ובכללם: עגלים מיבוא, עגלים מעדר החלב ועגלים מעדר הבקר לבשר.