הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל תייצא 60 מיליון פרחים לקראת יום האהבה


בארגון מגדלי הפרחים מעריכים שעד ליום החג יקטפו, יארזו וישלחו לחו''ל כ-60 מיליון פרחים. הכנסות המגדלים יגיעו ל-25 מיליון שקלים, גידול של 10% ביחס לשנה שעברה. לשווקי היעד המסורתיים של הפרחים הישראלים בהולנד, גרמניה, שוויץ ואיטליה שחוטפים את כל הפרחים בגווני האדום, הצטרפה השנה גם בריטניה שהזרימה הזמנות לשושן צחור לבן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-02-2013


ידיהם של מגדלי הפרחים מלאות בעבודה לקראת חג האהבה (Valentine's Day) שיצוין ברחבי העולם ב-14 בפברואר. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים חיים חדד מעריך שעד ליום החג יקטפו, יארזו וישלחו לחו"ל כ-60 מיליון פרחים וכי הכנסות המגדלים יגיעו ל-25 מיליון שקל, גידול של 10% ביחס לשנה שעברה.

לשווקי היעד המסורתיים של הפרחים הישראלים בהולנד, גרמניה, שוויץ ואיטליה שחוטפים את כל הפרחים בגווני האדום, הצטרפה השנה גם בריטניה שהזרימה הזמנות לשושן צחור לבן.  הפרחים מישראל זוכים להצלחה במדינות היעד המסורתיות באירופה ובארצות הברית, ואף מגיעים למזרח הרחוק להונג קונג ולסינגפור. מזג האויר הנוח בישראל ובאירופה משחק לטובת המגדלים ולכן צפוי השנה ביקוש רב לפרחים הישראליים. המגדלים יוכלו להענות לכל ההזמנות הודות להערכות לוגיסטית מוקדמת של חברות המטענים ק.א.ל ואלעל שארגנו "רכבת אווירית" של מטוסים נושאי פרחים.

יום הולנטיין מהווה את אחת מתקופות השיא של יצוא הפרחים מישראל, בנוסף לחג המולד והפסחא. בדומה למרבית העולם המערבי, גם בישראל אומץ החג והוא נחוג בצורה לא רשמית כיום האהבה, בנוסף לחגיגות יום האהבה העברי, המצוין בט"ו באב.  לדברי חדד, בשנים האחרונות הביקוש לפרחים בישראל הולך וגדל. בנוסף לפרחים הרגילים, יש ביקוש רב לצמחי עציץ בונסאי, סחלבים בכל הצורות והגדלים ועציצים פורחים אחרים.