הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מצב חירום הוכרז בגואטמלה: פטריה מחסלת את גידולי הקפה


נשיא גואטמלה אוטו פרז מולינה הורה להקצות כ-14 מיליון דולרים לחקלאים לשם הדברת הפטריה 'המילייה וסטטריקס' שפשטה בכ-70% ממטעי הקפה בקולומביה והתגלתה גם במדינות נוספות בדרום אמריקה. על פי הערכות, הנזק לכלכלה הגואטמלית עלול להגיע עד ל-400 מיליון דולרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-02-2013


נשיא גואטמלה אוטו פרז מולינה הכריז אתמול (ששי) בלילה על מצב חרום, בעקבות התפשטות הפטרייה 'המילייה וסטטריקס' ב-70% מגידולי הקפה במדינה. הפטרייה גורמת לגידולים לאבד את העלים שלהם, פולי קפה שגדלים הם מעטים ופגועים. לפי ההערכות, מה שגרם להופעת הפטרייה הם תנאי מזג האוויר - עליה בממוצע השנתי של הטמפרטורות, משקעים רבים ולחות גבוהה.

הנשיא הורה להקצות 14 מליון דולרים ל-6000 חקלאים לשם רכישת חומרי הדברה ועל מנת להדריך אותם כיצד לבלום את התפשטותה. כל המטעים במדינה יטופלו בחודש אפריל, ויעברו עוד שני טיפולים כאלה במהלך השנה.

גם באל סלוודור, הונדורס, פנמה וקוסטה ריקה נמצאו מטעים נגועים ב'המילייה וסטטריקס'. ''אם לא ננקוט באמצעים הנדרשים, במהלך השנתיים הבאות ייצור הקפה בגואטמלה עלול לצנוח ל-40%'' אמר הנשיא.

על פי הערכות, הנזק לגידולי הקפה עלול להגיע לכ-400 מיליון דולרים. המגזר החקלאי בגואטמלה מהווה רבע מהתוצר הגולמי הלאומי שלה, שני שליש מהיצוא, וחצי מכוח העבודה. עיקר התוצרת היא קפה, סוכר ובננות.