הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האיחוד האירופי: הרפורמה בדיג עברה ברוב גדול


הרפורמה בדיג שמטרתה להשיב את הדגה למצב בריא עד שנת 2020 עברה ברוב קולות גדול בקרב 27 מדינות האיחוד. החברה להגנת הטבע: ''הרפורמה החדשה נותנת רוח גבית לארגונים הסביבתיים בארץ לקדם גם בישראל רפורמה דומה אשר תבטיח דיג יעיל ותפחית את המחיר הכלכלי והסביבתי שאנו משלמים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-02-2013



חברי המפלגה הירוקה מחזיקים שלטים עליהם כתוב "תודה" בשם הדגים בכמה שפות

ניצחון סביבתי חשוב בפרלמנט האיחוד האירופי נרשם כאשר הרפורמה בדיג עברה ברוב הגדול בקרב 27 מדינות האיחוד. הרפורמה במדיניות חוקי הדיג באיחוד האירופי שמטרתה להשיב את הדגה למצב בריא עד שנת 2020, מקדמת הגבלות על דיג על פי זנים, איסור "החזרה" לים של עודפים (דגים קטנים מידי או מסוגים לא רצויים שנזרקים חזרה למים, ולרוב מתים) ותקנות נוספות. קבוצות סביבתיות בירכו על הרפורמה, שבמידה ותעבור בקריאה נוספת בפרלמנט ותקבל את אישור המדינות, תכנס לתוקפה בשנה הבאה.

''הרפורמה החדשה באיחוד האירופי נותנת רוח גבית לחברה להגנת הטבע ולארגונים הסביבתיים בארץ לקדם גם בישראל רפורמה דומה אשר תבטיח דיג יעיל ותפחית את המחיר הכלכלי והסביבתי שאנו משלמים. '' אומרים בחברה להגנת הטבע. ''מצב הדיג בים התיכון דורש אכיפה מסודרת על דייגים אשר משליכים מידי שנה טונות של דגים לא רצויים אל המים ולרוב מתים לאחר זמן קצר, ומאידך, דגים יותר מידי ובאופן לא סלקטיבי ובכך מזיקים למגוון הביולוגי ולהתפתחות זנים רצויים''.

77% ממאגרי הדגה העולמיים נמצאים בקריסה או נוצלו במלואם, וגם מול חופי ישראל זוהתה עלייה ביחס בין מאמץ הדיג לשלל הדיג, ועליה משמעותית בשלל המושלך. הדיג היא פעולת ציד לכל דבר ועניין. כ-3,000 טון של דגים ופירות ים נדוגים כל שנה בדיג מסחרי בים התיכון והמחיר הכלכלי והסביבתי כבד. בחברה להגנת הטבע טוענים כי ענף הדיג בישראל סובל מחוסר בניהול וראייה ארוכת טווח, וכי הנתונים מצביעים על מגמה מדאיגה של קריסת הענף מול חופי ישראל בים התיכון. החברה להגנת הטבע עוסקת ומקדמת ניהול בר-קיימא של הדיג בים התיכון, בנובמבר 2012 אירחה החברה מומחים עולמיים ומקומיים לסדנאות אשר עסקו במצב הדיג בישראל והדרכים לפתרון הקשיים.