הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אור ירוק: ניתן היה למנוע את התוצאה הטרגית של תאונת הטרקטור


חוקרי ומשחזרי תאונות דרכים מטעם יחידת המתנדבים של עמותת אור ירוק הגיעו למקום התאונה בה נהרג ריאד חביש בחודש שעבר, כדי לבחון ולחקור את המקרה. מהבדיקה עולה כי הטרקטור נסע עם המחרשה מורמת ועם קשת ההתהפכות מקופלת כדי לא לפגוע בעצים. ''נסיעה בסמוך לקצה הטרסה מסוכנת וכי יש להימנע מנסיעה באזור זה'' אומרים החוקרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-02-2013


ב-21 בינואר 2013 בשעות הצהריים נהרג ריאד חביש, בן 50 מהכפר ירכא, כשהתהפך עם הטרקטור שבו נהג, במטע זיתים. יחידת מתנדבים של "אור ירוק", המונה חוקרי ומשחזרי תאונות דרכים, הגיעה למקום התאונה יומיים לאחר מכן, כדי לבחון ולחקור את נסיבות המקרה.

מבדיקת החוקרים עולה, כי חביש חרש את האדמה במטע הזיתים והסתובב עם הטרקטור בין העצים. כאשר רצה להסתובב בין העץ לשפת הטרסה, עלה הגלגל האחורי ימני, על אבן השפה. כתוצאה מכך, קרסה האבן שעל שפת הטרסה והטרקטור התהפך ונפל על צידו. חביש נפגע מהטרקטור ונהרג. עוד עולה מהבדיקה, כי הטרקטור נסע עם המחרשה מורמת ועם קשת ההתהפכות מקופלת כדי לא לפגוע בעצים.

''ניתן אולי היה למנוע את התוצאות הטרגיות של התאונה, אם נהג הטרקטור לא היה נוסע עם צד הטרקטור בצמוד כל כך לטרסה, אלא היה מתקרב לקצה הטרסה, בנסיעה אחורית'' אומרים חוקרי התאונה טאבת סוויד ושפיק עבד. החוקרים ממליצים על פעילות הדרכה לנהגי טרקטור, למען זיהוי הבעיות והסכנות שכרוכות בעבודה בשטח, ומדגישים כי נסיעה בסמוך לקצה הטרסה מסוכנת וכי יש להימנע מנסיעה באזור זה.

"תאונות עבודה יכולות להימנע על ידי הקפדה ויישום אמצעי בטיחות. אם קשת ההגנה מההתהפכות הייתה ישרה, אולי ניתן היה למנוע את התוצאות הטרגיות. על הנהגים להקפיד על אמצעי בטיחות וזהירות" אומרים בעמותת אור ירוק.