הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יצחק איבצן הלך לעולמו


יו''ר אגודת הכורמים ומנכ''ל יקבי כרמל, יצחק איבצן, הלך הבוקר לעולמו (ב') לאחר מחלה קשה. הלוויתו תתקיים מחר בבית העלמין בקיסריה. את מקומו של איבצן תמלא מיכל רייס, יועצת השיווק של היקב והמנהלת האסטרטגית שלו, שנכנסה לתפקיד בחודשים האחרונים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-02-2013


יצחק איבצן, יו"ר אגודת הכורמים ומנכ"ל יקבי כרמל, הלך הבוקר לעולמו (ב') לאחר מחלה קשה. ישראל איבצן (58) כלכלן ורואה חשבון במקצועו. הקים בשנת 1986 שותפות עם 'תנובה'  (איצקוביץ-תנובה) ושימש כמנכ"ל ויו"ר ההנהלה הפעילה. בשנת 1995 מכר 12.5% מאחזקתו בשותפות לקבוצת 'אמבר', מכון תערובת, ובשנת 2005 מכר לחברה את יתרת המניות.

ישראל איבצן מונה בשנת 2005 ע"י רשם האגודות השיתופיות לתפקיד יו"ר פעיל של הוועד הממונה של אגודת הכורמים יקבי כרמל, זאת בעת שאגודת הכורמים נקלעה למשבר מול הספקים והבנקים ורשמה הפסדים של 140 מיליון שקל. איבצן הובא על מנת להוביל תוכנית הבראה ביקב והחל מ-2007 רשמה החברה רווחים, ורכשה את יקב יתיר.  משנת 2007 ועד היום כיהן גם בתפקיד  מנכ''ל החברה. 

כרמל הוא היקב הגדול במדינה ומחזור המכירות שלו מוערך ב-220 מיליון שקל. בימים אלה מנהלת אגודת הכורמים מו"מ למכירת 35% ממניות החברה. קבוצת יסלזון ודוד פורר הבעלים של חברת נאופרם מתמודדים על רכישת היקב שנחשב לאטרקטיבי, בין היתר בשל נדל"ן המוערך ב-150 מיליון שקל. בתקופת כהונתו המשיך ישראל איבצן את מהפכת כרמל, והצעיד את היקב קדימה בהכנה לעשורים הבאים. בתקופת כהונתו זכו יקבי כרמל ויתיר בפרסים יוקרתיים ולהכרה בארץ ובעולם, כפי שלא זכו לה קודם לכן מעולם.

את מקומו של איבצן תמלא מיכל רייס, יועצת השיווק של היקב והמנהלת האסטרטגית שלו, שנכנסה לתפקיד בחודשים האחרונים. 

לווייתו של ישראל איבצן תערך  מחר (ג') 12 בפברואר 2012, בשעה 20:00 בבית העלמין בקיסריה.