הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון המזון והחקלאות של האו''ם מתריע: מתקפת ארבה במצרים


על פי ארגון המזון והחקלאות של האו''ם, משרד חקלאות המצרי הצליח בחודש שעבר להדביר כ-11,000 דונם שהארבה פלש אליו. אך למרות כל המאמצים, הארבה ממשיך להתרבות באופן משמעותי במיוחד לאורך חוף הים האדום בין מצרים וסודאן

שלומית קידר, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-02-2013


האם  חקלאי הדרום בישראל צריכים להתחיל לדאוג ? חלקה הדרומי של מצרים מצוי היום תחת מתקפת נחילי ארבה, זאת בעקבות גשמים כבדים שירדו בתקופה האחרונה באזור ותחילת עונת הרבייה. ביום ראשון האחרון דיווחה סוכנות ידיעות מצרית על מספרים עצומים של ארבה שהופיע במספר אזורים גם בצפון המדינה, ואשר מאיימים על הגידולים החקלאיים באזור.

על פי ארגון המזון והחקלאות של האו''ם, משרד החקלאות המצרי הצליח בחודש שעבר להדביר שטח של כ-11,000 דונמים שהארבה פלש אליו. אך למרות כל המאמצים, הארבה ממשיך להתרבות באופן משמעותי במיוחד לאורך חוף הים האדום בין מצרים וסודאן.

כזכור, בשנת 2004 מצרים היתה עדה לאחת ממכות הארבה החמורות ביותר בהסטוריה של העת האחרונה, כאשר חקלאים ב-15 מתוך 27 מחוזות במדינה דיווחו על נזקים נרחבים ביבול - על פי הההערכות כ-38 אחוזים מהגידולים במצרים. באותה שנה, נחילי הארבה שהגיעו לישראל, התחילו את דרכם במרכז אפריקה. בדרך כלל מתקיים פיקוח על הופעת ארבה, אולם במדינות אפריקה שבהן הופיעו הנחילים, לא עקבו באותה שנה כיאות אחרי הופעת החרקים המזיקים, ומשום כך הם הצליחו לנדוד למרחקים, בתחילה לצפון אפריקה - מרוקו, לוב ומצרים ומשם דרך מדבר סיני התקדמו בעזרת הרוחות החמות אל עבר ישראל. נחילי הארבה פשטו על אילת ואזור הערבה והגיעו עד לחופי ים המלח. פרטים מהם נצפו אף באזור רמת הגולן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק