הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנובה מעלה את מחיר הקוטג' ב-3.5%


מחיר הקוטג' של תנובה יעלה מ-5.95 שקלים ל-6.12 שקלים. החברה החליטה להמתין עם עליית מחיר הקוטג' עד להחלטת האוצר בדבר שיעור העליה במחירי מוצרי החלב שבפיקוח. איציק אלרוב ממיסדי ומובילי תנועת המחאה: ''במקום לחלוב פרות, בחברת תנובה החליטו לחלוב את הצרכן הישראלי. נראה כי כולם סובלים מנחת זרועה של תנובה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-02-2013


לראשונה מאז פרצה המחאה החברתית בקיץ לפני שנה וחצי, תנובה מודיעה היום כי היא מעלה את מחיר הקוטג' בשיעור של 3.5%. מחיר הקוטג' לצרכן יעלה מ-5.95 שקלים ל-6.12 שקלים.

העלאה זו באה בעקבות החלטת שר האוצר להעלות את מחירי החלב בפיקוח בשיעור של  3.5%. תנובה ביצעה העלאת מחירים במוצרי החברה כבר קודם לכן, אך החליטה להמתין עם מחיר הקוטג' עד להחלטת האוצר. בחודש אוקטובר האחרון, לאחר עליית מחיר החלב הגולמי ב-9.4%, הודיעה תנובה כי לא תעלה את מחיר הקוטג' אלא תצמיד את מחירו למחירי המוצרים המפוקחים שייקבעו בהחלטת המדינה.

אתמול תקפו בכירים בענף החלב את שר האוצר יובל שטייניץ על החלטתו לאשר את התייקרות מוצרי החלב ב-3.5% בלבד, למרות שועדת המחירים המליצה לשרי האוצר והחקלאות לעדכן את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור ממוצע של 6.3% לצרכן.

"במקום לחלוב פרות, בחברת תנובה החליטו לחלוב את הצרכן הישראלי. נראה כי כולם סובלים מנחת זרועה של חברת תנובה - יצרניות המזון שמתיימרות להתחרות איתה, הרפתנים שמתקשים לקבל תמורה נאותה לעבודתם, וכמובן ציבור הצרכנים, שנאלץ לשלם את מחיר מוצריה היקרים בעקבות חוסר התחרות המשווע בשוק הישראלי". כך אומר היום איציק אלרוב, ממובילי המחאה החברתית ומייסד תנועת "ישראל יקרה לנו", בתגובה להעלאת מחיר הקוטג' של תנובה.

"חברת תנובה גדולה על המשק הישראלי. כדי לטפל ביוקר המחיה ולהוריד את המחירים, על הרגולטור להורות על פירוקה המיידי של חברת תנובה למספר חברות קטנות שיתחרו אחת בשנייה. כל עוד זה לא יקרה, מפלצת הכסף האימתנית תמשיך לשחק בכיסנו כבשלה ותעלה את המחירים בתירוצים נבובים ובמניפולציות אינסופיות'' אומר אלרוב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק