הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזכ''ל התנועה הקיבוצית לראשי המפלגות הציוניות: ''עשו צדק היסטורי''


ברושי פונה לראשי המפלגות ומפציר בהם לעמוד ללא פשרות על נושא השוויון בנטל הגיוס. ''אני פונה אליכם כמי שעומד בראש תנועה ש-97% מבניה ובנותיה מתגייסים לצה''ל, ובבתי הקברות שלה לאורך גבולות המדינה, קבורים יותר מ-3,000 חללים במערכות ישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-02-2013


מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי, שיגר אתמול (ב') מכתב לראשי המפלגות הציוניות בכנסת ה-19, בו הוא מפציר בהם שלא לחדול מהדרישה לתיקון ויצירת שוויון בנטל הגיוס לצה"ל ובשרות הלאומי, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

''תוצאות הבחירות הראו באופן מובהק- רוב גדול בציבור הישראלי הציוני תומך בשינוי המציאות הנוכחית בה ישנם ציבורים שאינם לוקחים חלק בנטל הגיוס לצה"ל או בשרות הלאומי. כעת נוצרה שעת כושר מיוחדת, והזדמנות לשינוי המציאות הזו, זהו אינטרס לאומי, ועשיית צדק היסטורי בחברה הישראלית". כותב ברושי במכתבו.

בהמשך מציין ברושי את נתוני הגיוס לצה"ל של בני ובנות הקיבוצים: 97% מתגייסים מדי שנה לצה"ל, וביחד עם חבריהם להתיישבות מהווים את חוד החנית של צה"ל. מראשי המפלגות מבקש ברושי להמשיך ולעמוד בנחישות בדיוני המשא ומתן הקואליציוני, ובגיבוש קווי יסוד הממשלה, על גיבוש מתווה לצירוף ציבורים נוספים לנטל השרות הצבאי והלאומי.

"שרות בצה"ל כתרומה לביטחון המדינה, כמו גם הנכונות להקרבה אישית, מהווים עבור בני ובנות הקיבוצים וחבריהם בכלל ההתיישבות הכפרית, מקור גאווה וערך מכונן מאז הקמתה של המדינה. בבתי הקברות בקיבוצים, לאורך הגבולות, ולאורכה לרוחבה של ישראל קבורים יותר מ-3,000 חללים מאז ראשית ההתיישבות לפני הקמת המדינה, ובמערכות ישראל, והם המעידים על תרומתה האדירה של ההתיישבות לביטחון. זה הזמן לכניסתם של ציבורים נוספים תחת האלונקה של נשיאה בנטל הביטחוני. זהו רגע היסטורי. נצלו אותו למען מדינת ישראל", מסיים מזכ"ל התנועה הקיבוצית את מכתבו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק