הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחווה בשדה: דיוקן ענק של הנשיא פרס בשדה חיטה


בקיבוץ תל-יוסף שבעמק חרוד החליטו להפתיע את הנשיא לקראת יום הולדתו ה-90 שיחול בעוד מספר חודשים, וחרשו דיוקן של פניו המשתרע על פני 250 דונם של שדה חיטה. הבוקר במהלך טיסה במסוקו לצפון, ראה פרס את הציור ונמלא בהתרגשות: ''חרשתי את השדות האלה, עכשיו אני חרוש עליהם. זה מדהים באמת, זה לחזור לשורשים''. צפו בוידאו

נועם (דבול) דביר, ynet  21-02-2013








חברי קיבוץ תל-יוסף החליטו להעניק לנשיא המדינה מתנה ראשונה לכבוד יום הולדתו ה-90 שיחול בחודש אוגוסט הקרוב, ופנו לאומן פטר וינר שבעבר צייר את דיוקנו של יוסף טרומפלדור בשדות הקיבוץ, בכדי שיכין ציור שדה ייחודי על שטח של 250 דונם בשדות החיטה של הקיבוץ.

"זהו ציור השדה הגדול ביותר שנעשה עד כה בישראל ואולי אף בעולם.'' אמר פטר וינר. ''יצירתו לקחה מספר רב של שעות עבודה. בשלב הראשון ביצעתי סימון ראשוני של הפורטרט בשדה על-ידי רשת נקודות יציאה ראשיות בכדי ליצור את קווי המתאר של הדיוקן. בשלב השני צרבתי את החיטה המסומנת באמצעות טרקטור עם מוט ריסוס וזה מה שהקמיל את החיטה ויצר את הדיוקן. האתגר הכי גדול היה לבצע אותו בלוח-זמנים קצר ובתנאי מזג אוויר בעייתיים. על אף הרוחות והגשמים, הצלחנו בסוף להוציא את זה לפועל. בשבילי זהו כבוד עצום לצייר את דיוקנו של הנשיא בדרך מיוחדת זו ובצורה כל כך לא שגרתית. הדיוקן הזה מביע את הכבוד וההערכה שיש לנו לפועלו של הנשיא".